Un total de 215 petits comerços de Balears posseeixen el distintiu 'Tria bé' després de passar una sèrie de proves

comerç
CAIB
Actualizado: martes, 16 noviembre 2010 12:36

PALMA DE MALLORCA, 16 Nov. (EUROPA PRESS) -

Un total de 215 petits comerços de Balears posseeixen el distintiu de qualitat 'Tria bé' després d'haver passat una sèrie d'"importants i complicades proves" amb l'objectiu de demostrar als consumidors que estan acreditats en una sèrie d'aspectes com l'especialització, l'atenció al client o el tracte personalitzat i, d'aquesta manera, millorar la seva competitivitat.

La consellera de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives, ha explicat que aquest dimecres començarà una campanya de promoció en premsa, televisió, ràdio i publicitat exterior per donar a conèixer a la població aquest distintiu específic per al comerç minorista, gràcies a una inversió de l'executiu balear de 141.000 euros.

Aquesta tindrà com fi millorar la competitivitat d'aquests establiments front a "comerços d'altres formats" i augmentar les vendes en un període de crisi econòmica com l'actual ja que, malgrat la "lleugera millora" experimentada en octubre, aquest sector continua i han estat "un dels més sensibles" front a aquesta situació ja que els ciutadans han "restringit" el consum.

Segons ha destacat Vives, als petits comerciants els convé agrupar-se i usar marques comunes de promoció com aquesta que "assegura un nivell de qualitat en el producte i en el servei".

La responsable autonòmica de Comerç ha indicat que 'Tria bé. Tria Comerç Excel·lent' té la col·laboració de sis personatges coneguts de la comunitat com són Neus Albis, Agustín 'El Casta', Cris Juanico, Victorí Planells i Aina Burgos. A més, l'Institut d'Innovació Empresarial (Idi) ha desenvolupat durant l'últim any una campanya per incentivar la implantació de la norma de qualitat de 'Comerç Excel·lent'.

El responsable de l'Idi, Àngel Pujol, ha subratllat l'esforç dels comerços que han "apostat per la qualitat", ja que és especialment important que en època de crisis dediquin "temps i recursos" a aspectes com aquests. Per aquesta raó, ha confiat que la campanya de publicitat que es posarà en marxa aquest dimecres serveixi per "reforçar" aquest treball, així com que augmenti el nombre d'establiments que se sumin a la campanya.

Un dels comerciants que té en el seu establiment l'emblema de qualitat, Miquel Gelabert, s'ha mostrat agraït davant d'aquesta iniciativa que serveix per competir contra "els grans magatzems i els nouvinguts" i que suposa una "bona eina per a la gestió" dels comerços. Alhora, ha assegurat que els consumidors han percebut el canvi i "confien més pel distintiu".

Pujol, qui ha dit que és la tercera edició d'aquest programa, ha assenyalat que és la primera ocasió que s'ha obert a les botigues dels mercats municipals i cooperatives.