TUI preveu incrementar la seva facturació en un 24 per cent en el primer trimestre, fins a 5.100 milions

Actualizado: miércoles, 7 mayo 2008 20:41

FRANKFURT, 7 Maig. (EUROPA PRESS) -

El grup turístic TUI ha anunciat avui que per al primer trimestre de l'any preveu aconseguir una facturació de 5.100 milions d'euros, un 24 per cent més que l'enregistrada en el mateix periode de l'exercici anterior, mentre que el Ebitda es mantindria en negatiu, amb una pèrdua de 196 milions d'euros, el que suposaria reduir-la en un 20 per cent.

Entre gener i març d'aquest any, la xifra de negoci per a la divisió de turisme va créixer un 38 per cent fins a 3.600 milions d'euros, respecte els 2.600 milions d'euros. Aquest creixement es deu fonamentalment a la consolidació de les activitats de First Choice. La contribució al benefici de First Choice serà inclosa per primera vegada en el primer trimestre de l'any.

Pel que fa a la divisió de vaixells, la facturació va créixer un 2,4 per cent fins a 1.510 milions d'euros. El Ebitda d'aquest segment es va incrementar en prop de del 173 per cent fins a 24 milions d'euros, sortint dels números vermells del mateix període de l'any anterior. La publicació dels resultats definitius es realitzarà el dia 15 de maig.

D'altra banda, la companyia va assegurar que el procés de separació de la seva divisió de vaixells progressa segons els seus plans. Durant l'assemblea anual general del grup, el conseller delegat, Michael Frenzel, va recordar que el procés de desinversió ja havia estat llançat.

LA CAM, CÒMODA A TUI

El director general de la Caixa d'Estalvis del Mediterrània, Roberto López Abad, ha assenyalat avui que la participació que posseeix en l'operador turístic TUI, que ascendeix al 5,11 per cent, és "una cosa més que inversió financera".

En el si de TUI ara mateix se sent una forta tensió entre els accionistes després que el noruec John Fredriksen es convertís en el major accionista del grup turístic per fer davant del conseller delegat per la venda de la divisió marítima.

"La nostra posició és observar l'evolució de la companyia, intentar utilitzar la capacitat de lobby dins el grup perquè les coses siguin més grates en aquest país en la mesura que puguem fer-ho, però respectant sempre els criteris de gestió empresarials, i no prenem posició en aquest tipus de baralles que pugui haver entre accionistes", va assenyalar López Abad.