Vicens veu en el tramvia de Tenerife un "model" a seguir per al de Palma per les nombroses "similituts"

Actualizado: miércoles, 18 febrero 2009 13:05

PALMA DE MALLORCA, 18 Feb. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, es va reunir avui amb el conseller insular de l'àrea d'Economia i Competitivitat del Consell de Tenerife, Carlos Enrique Alonso, per estudiar el projecte de tramvia de l'illa canària amb el qual el Govern pretén implantar a Palma, ja que la distància que recorre i el volum de població a la qual serveix "són molt similars".

Així ho ha expressat en roda de premsa, en què ha assegurat que es tracta d'un tramvia que servirà com "model" per executar el projecte mallorquí, entre d'altres aspectes, a causa del "reconeixement nacional i europeu" amb el qual compte la infraestructura tenerifenca, i volum de passatgers diaris de la qual supera les 50.000 persones, aconseguint un total de 13,5 milions de passatgers en un any.

Per la seva banda, Alonso ha precisat que es tracta d'un tramvia que ofereix una "oferta competitiva" pel que fa al transport públic, ja que permet fidelitzar a l'usuari. En aquest sentit, ha matisat que el 50 % dels actuals viatgers va canviar la 'guagua' --nom amb el qual es coneix a les Canàries als autobusos-- per aquest nou sistema, implantat l'any 2007.

Així, Vicens ha recordat que el model canari es troba en "constant desenvolupament", ja que ara mateix s'està portant a terme el procés de finalització de la segona fase que permetrà arribar fins al 65 % de la població de la zona.

Actualment, tal com va exposar Alonso, el tramvia uneix les localitats de Santa Creu i de La Llacuna, en un trajecte durada del qual és de 37 minuts que permet una "major mobilitat als ciutadans", i alhora descongestiona el trànsit, i ofereix un transport "net i silenciós".

Alhora, fer especial menció que encara està pendent per signar un conveni del tramvia mallorquí amb l'Estat, amb l'objectiu que l'Executiu central financi íntegrament els 350 milions d'euros que costarà aquest mitjà de transport, que unirà Palma i la Badia de Palma passant per l'aeroport i que comptarà també amb un altre tram que arribarà fins a Calvià.

ALTRES TEMES D'INTERÈS COMÚ

Pel que fa a temes d'interès comú entre Balears i Canàries, Alonso va argüir que entre els més destacats es troben la cogestió aeroportuària ja que ha assegurat que "illes com les nostres" --els dos arxipèlags-- tenen una "major rellevància econòmica i social que la d'aeroports continentals".

En aquest sentit, ha remarcat la necessitat d'una "major implicació" del Govern espanyol en aquesta matèria, ja que tant per a Balears com per a Les Canàries té una "gran importància qualitativa", no només pel pes econòmic que tenen els seus aeroports, sinó "perquè suposen la porta d'entrada i sortida exclusiva de passatgers".