Publicat 27/02/2018 16:37

Vodafone ajudarà les companyies a millorar el seu negoci amb la seva primera eina empresarial de Big Data

Accés a l'MWC 2018
Europa Press

BARCELONA, 27 Feb. (EUROPA PRESS) -

Vodafone Espanya ha llançat una nova eina de Big Data basada en la geolocalització per al segment empresarial, Vodafone Analytics, la seva primera iniciativa de comercialització de dades agregades i anonimizados dels seus clients a Espanya, amb la qual cerca respondre a la creixent demanda d'administracions públiques i empreses que necessiten endinsar-se al món de les dades per donar millors serveis a clients i ciutadans.

La nova eina està adaptada a la necessitat plantejada pel client, que obtindrà llicències d'ús per accedir al servei i compta amb informació concreta del que estan cercant, adaptada al seu mercat o zona geogràfica. El client pagarà una quota mensual que dependrà del nivell de personalització que desitja, encara que existeix un model estàndard amb un nombre limitat d'indicadors per un preu d'entre 1.000 i 1.500 euros al mes.

Vodafone afirma que la plataforma utilitzada per mostrar la informació, elaborada per l'empresa espanyola Carto, és senzilla de manejar i molt intuïtiva, per la qual cosa aquestes empreses no necessiten comptar amb especialistes o experts en temes de Big Data o en analítica de dades dins de les organitzacions per aprofitar el seu rendiment.

En una roda de premsa en el marc del Mobile World Congress (MWC), el director general de la unitat d'empreses i institucions de Vodafone Espanya, Andrés Vicente, ha afirmat que l'objectiu de l'empresa amb aquest nou servei és crear una solució "intuïtiva, senzilla i assequible" que permeti a les empreses millorar el seu procés de presa de decisions i democratitzar l'accés a les dades.

En aquest sentit, ha subratllat que això suposa un "salt quantitatiu" en la forma que s'ha gestionat fins ara el Big Data, i ha defensat que l'operadora, que té una quota de mercat del 25% al mercat de la telefonia mòbil a Espanya, parteix d'una "molt bona posició" per la riquesa de les seves dades.

L'operadora remarca que entre les dades que obtenen de la seva xarxa es troben gran part del que els clients fan amb els seus dispositius, com a llocs visitats, permanència en una ubicació, durada de trucades, llocs web visitats, comportaments de compra, aplicacions preferides, etc.

Vicente ha subratllat que aquest tipus de dades permet perfilar molt bé el client i pot ser explotats de forma "molt dinàmica", ja que tots ells, combinats amb els que proporcionen tercers, permet obtenir tendències que poden arribar a ser molt útils per a l'administració pública i les empreses.

En aquest context, Vicente ha incidit que la nova solució garanteix que totes les dades emprades són "agregats i anonimitzadors", per la qual cosa és impossible saber la identitat del client de l'operadora. Així, compleix estrictament amb la regulació de protecció de dades vigent, així com el nou reglament de protecció de dades que entrarà en vigor al maig de 2018.

ALIANÇA AMB CARTO

Per distribuir 'Vodafone Analytics', l'operadora s'ha aliat amb l'empresa espanyola CARTO, una plataforma 'open source' que facilita la transformació de dades geolocalizades en decisions que generen millors resultats de negocis en permetre descobrir "d'una manera senzilla i visual on ocorren les coses".

Vodafone ha optat per llançar aquest servei amb un soci perquè preferien centrar-se en el que saben fer bé i vulguin arribar al mercat "molt ràpidament", alguna cosa que permet l'acord amb Carto, que porta molt temps treballant en aquest camp i compta amb un projecte molt potent.

Així mateix, Vicente ha informat que Vodafone Analytics ja té el seu primer client, la consultora immobiliària Jones Lang LaSalle (JLL) i ha refusat fer previsions de futur perquè solament porten dos o tres mesos ensenyant-ho a clients. No obstant això, ha agregat que l'interès que està generant és "brutal" i no hem tingut un client que no digui que no hi està interessat.

La companyia ha definit en aquesta primera fase quatre models, entre els quals es troba un esdeveniment per mesurar l'impacte que tenen un esdeveniment per a un territori i un altre de mobilitat que analitza i mesura moviments de persones al voltant d'uns punt d'interès perfilats.

Els altres dos són el de turisme, que mesura el flux de turistes nacionals i estrangers a una ciutat per analitzar els detalls de la seva visita, i el de comerç minorista (retail), que mesurarà i analitzarà el moviment de persones al voltant d'una botiga.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés