Bilboko tranbiaren Atxuri-Bolueta tarte berria 2021ean martxan jartzea aurreikusi dute

Tranbia Atxuritik irteten.
EUSKAL TRENBIDE SAREA - Archivo
Actualizado: viernes, 22 noviembre 2019 14:14

BILBO, 22 (EUROPA PRESS)

Euskal Trenbide Sareko (ETS) kontratazio mahaiak Bilboko tranbiaren Atxuri-Bolueta tartean 2,3 kilometro luzatzeko obren kontratazio espedientea onetsi du. Tarte berriak geralekuak izango ditu Atxurin, Boluetan eta Abusu Ikastolaren inguruan, eta aurreikusi da 2021ean martxan jartzea.

Jarduera hori, Eusko Jaurlaritzak eta Bilboko Udalak Atxuri-Bolueta tartea tranbiarako egokitzeko proiektua finantzatzeko eta eraikitzeko sinatu duten lankidetza hitzarmenaren emaitza da. Tarteak ez du erabilerarik irailaren 9an Bilbo Gernikarekin eta Bermeorekin lotzen duten Euskotrenen unitateak Bilbora 3. linearen bidez sartzen hasi zirenetik.

Horrela, Euskal Trenbide Sareko iturriek jakinarazi dutenez, Jaurlaritzak eta Bilboko Udalak 5,7 milioi euroko hitzarmena sinatu dute; Jaurlaritzak %65 jarriko du, eta udalak gainerako %35.

Aurreikusi da tarte berria 2021ean martxan jartzea. Horren ondoren, Bilboko tranbiak zortzi kilometroko sarea (orain 5,8 kilometrokoa da), eta 17 geraleku izango ditu, Bolueta eta Casilla artean.

Tarte berriak 2,3 kilometro izango ditu, eta Atxuriko geltokiko trenbide zabalgunean hasi eta Boluetan amaituko da. Lanak, funtsean, trenbideko trazatua tranbiarako egokitzea izango dira: obra zibil, errail aldaketa, tranbia seinaleztapen, energia eta instalazio lanak jasoko ditu. Lizitaziora aurkeztu den proiektuaren berrikuntza nagusia da Abusu Ikastolaren inguruan tarteko geraleku bat eraikitzea jasotzen duela.

Halaber, Atxuriko tranbiaren geralekuak gaur egun dagoen lekuan jarraituko du. 2014an mendeurrena bete zuen Manuel María Smithek egindako eraikin historikoak Eusko Trenbideak sozietatearen bulego nagusiak eta tranbiaren beraren eta trenbidearen aginte postuak hartzen jarraituko du. Gainera, tranbiaren kotxetegiek eta lantegiek egungo lekuan jarraituko dute.