Unha empresa galega estuda a comunicación entre coches para aumentar a seguridade vial e reducir accidentes

Actualizado: domingo, 21 junio 2009 15:57

Un sistema intelixente permitirá notificar aos condutores sobre conxestións de tráfico, manchas de aceite ou xeo na estrada

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 21 Jun. (EUROPA PRESS) -

Nomasystems, unha empresa galega de enxeñaría de telecomunicacións, estuda un sistema que permita a comunicación entre vehículos co fin de aumentar a seguridade vial e reducir o número de accidentes mortais na estrada.

O proxecto, denominado 'Car 2 Car', naceu a partir dun estudio da comunidade europea sobre as altas taxas de mortalidade nas estradas, segundo explicou o director xerente de Nomasystem, Enrique Marcote, en declaracións a Europa Press.

Así, 'Car 2 Car' pretende crear unha rede "intelixente" para que o vehículo teña información de calidade e fiable "que sirva á prevención de situacións" e, con iso "ampliar o ámbito de visión e reacción" do condutor.

As conclusións do citado informe, que orixinaron unha directiva que a Unión Europea (UE) comezará a aplicar en 2010, fixaron como meta das institucións públicas "reducir á metade os accidentes mortais", indicou o responsable de Nomasystem.

Así, o xerente da compañía, que ten a súa sede en A Coruña, destacou a importancia que supón para o incremento da seguridade vial desenvolver sistemas "cooperativos" que "amplíen o horizonte de visión e reacción do condutor". Neste ámbito é no que se inscribe o seu estudio.

PREVIR O ACCIDENTE

"O que existe ata agora é sistemas que se orientan á catástrofe inminente", indicou Marcote, en referencia a métodos que na actualidade xa incorporan os vehículos, como o cinto de seguridade, o freado de emerxencia ou os airbags.

O "problema" destes sistemas é que "non intentan previr o accidente", senón que "minimizan algo que xa vai acontecer", explicou, tras o que matizou que son sistemas "de visión curta, de curto alcance".

SISTEMA INTELIXENTE

Na actualidade, os automóbiles xa contan cos sensores que permiten transmitir información --sobre velocidade ou situación do automóbil-- . "O que faltan son os sistemas intelixentes que xunten todos eses datos e acheguen información relevante", aseverou, por exemplo "na determinación de se existe conxestión de tráfico ou se hai unha mancha de aceite".

Nesta iniciativa colaboran, xunto a Nomasystems e outras empresas, o Grupo de Tecnoloxía Electrónica e Comunicacións da Universidade de A Coruña (GTEC) e o Instituto Tencolóxico de Galicia (ITEC). Os estudios empezaron en 2007 e concluíron este ano, polo que agora planifican unha segunda fase de investigación e aplicación.

Pola súa banda, o responsable técnico de Nomasystem, Miguel Rodríguez, detallou que no consorcio 'Car 2 Car' están integradas "as grandes compañías automobilísticas, que están moi interesadas no desenvolvemento desta tecnoloxía", entre as que citou a Audi, BMW e Mercedes.

Entre outras, insistiu na aplicación das súas investigacións para o "aumento da seguridade en estrada", o que exemplificou coa posibilidade de dar prioridade a vehículos de emerxencia como ambulancias ou bombeiros. Para iso, apuntou que sería suficiente con pulsar un botón "e poñer en verde o semáforo".

EN ESPAÑA EN 2014

"Poderanse notificar accidentes, presenza de xeo ou de manchas de aceite", incidiu, todo a través da conexión entre a tecnoloxía wifi, que emprega ondas de radio, e a infraestrutura intelixente, que disporán as empresas de telecomunicación.

Segundo ambos os dous responsables de 'Car 2 Car', "os máis optimistas" din que esta tecnoloxía estará en marcha en Xapón en 2012, mentres que en España non prevén que se aplique "ata 2014", cando a porcentaxe de automóbiles con sensores wifi supere o 10 por cento.