Unha empresa ultima un colector soterrado que pese o lixo para que cada cidadán pague polo que produce

Actualizado: domingo, 30 agosto 2009 15:28

O sistema identifica os datos do usuario, mide e rexistra os quilogramos depositados, polo que prima a reciclaxe

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 30 Ago. (EUROPA PRESS) -

O departamento de I+D dunha empresa galega ultima a solución tecnolóxica que permita aos colectores soterrados pesar o lixo xerado por cada cidadán, co fin de que cada cual pague polo que produce.

O sistema incorporarase ás caixas de correo dos depósitos --estes últimos, ocultos baixo terra-- e baséase na identificación dos datos do usuario mediante unha tarxeta persoal similar á dos aparcamentos.

Tras o recoñecemento, o operativo mide e rexistra os quilogramos dos residuos depositados, de forma que a administración encargada de xestionar a recollida poderá realizar un control dos desperdicios de cada individuo.

"Cremos que o mercado evolucionará nesa dirección de que cada usuario pague polo que produce", destacou o responsable da compañía Formato Verde, Marcos Rodríguez, en declaracións a Europa Press. De feito, Francia xa adoptou esta medida por lei a finais de 2008, sen que iso provocase a multiplicación de vertedoiros incontrolados.

FOMENTO DA RECICLAXE

Este tipo de colectores permitirá facturar o cidadán en función do lixo que xere, polo que o empresario galego entendeu que "primará ao que recicla". "Hoxe estamos a pagar todos o mesmo; o mesmo un señor que minimiza e compra envases reciclados e leva a súa propia bolsa ao supermercado, que outro que non se preocupa en absoluto", agregou.

Así, apuntou á consecución dunha solución "fiable" para que a recolección sexa "máis eficiente". O desenvolvemento da tecnoloxía atópase ao 60 por cento, polo que "aínda está algo verde"; non obstante, asegurou que "non está tan lonxe" e que "o máis complicado" é que os concellos --entes con competencia nesta materia-- adopten esta innovación.

"Non hai interese económico", proseguiu, xa que a día de hoxe todo o mundo paga o mesmo, na factura da auga, mediante a división do total entre a poboación de cada distrito. Neste sentido, criticou que "se están a malgastar recursos" e asegurou que co novo método "todo o mundo acabaría pagando menos".

Para chegar a este punto, será necesario que o dispositivo pase unha serie de probas nalgún municipio galego ou portugués, países nos que a compañía --sita no Parque Tecnolóxico de Galicia, en Ourense-- traballa maioritariamente.

EXPERIENCIAS PILOTO

Ademais, os sete enxeñeiros industriais encargados da investigación da compañía dedícanse --nun 75 por cento-- á mellora dos seus produtos, que empezaron a instalar nas localidades pontevedresas de Sanxenxo e Cangas en 2007 e que na actualidade colocan e manteñen en diversos lugares da xeografía galega.

É máis, esta iniciativa, que xorde dunha "inquietude empresarial unida a unha conciencia ecolóxica" --como resaltou o técnico--, pretende chegar ao mercado internacional a través de dúas experiencias piloto en Emiratos Árabes e Canadá.

"A experiencia consiste en instalar un par de unidades do bigtainer en cada cidade para avaliar a súa extensión", relatou Rodríguez, en declaracións a Europa Press.

O 'bigtainer', que en 2001 era "unha completa novidade", ten como lugares obxectivos portos deportivos, mercados e centros comerciais, aínda que nos últimos anos o seu uso se xeneralizou por distintas rúas de cidades galegas.

NORMAS DE SEGURIDADE

O seu obxectivo é facer desaparecer os colectores da superficie, debido ao impacto visual que producen. A partir de aí, trátase de achegar unha solución que permita enterrar calquera colector sen modificar os sistemas de recollida --camións e depósitos-- de cada concello.

A Unión Europea regula as normas en canto a utilización, seguridade, e accesibilidade para nenos, anciáns e minusválidos, que as empresas deste sector --en Galicia hai dous -- deben cumprir. Aínda que nun principio os operarios de recollida de lixo debían intervir de xeito directo, os estudios enfócanse a que, cada vez máis, sexan os vehículos os que efectuen toda a actividade.