Unha web aglutinará todas as liñas do transporte público interurbano para fomentar a 'mobilidade sostible'

Actualizado: sábado, 5 septiembre 2009 14:51

O portal indica as combinacións existentes nun determinado traxecto e compleméntase cunha rede social para usuarios

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 5 Sep. (EUROPA PRESS) -

Un grupo de xeógrafos galegos ultima a posta en marcha dunha páxina web en internet que aglutine toda a información acerca de liñas e horarios do transporte público interurbano en Galicia, co fin de fomentar o concepto de 'mobilidade sostible'.

Segundo apuntou un dos seus principais valedores, Jaime Garaboa, este portal de xeoservicios constituirá un "punto de referencia", xa que abondará con que o usuario introduza o lugar de saída e o destino desexado para obter toda a información existente sobre un traxecto determinado.

Desta forma, o sitio ten por obxectivo indicar ao cidadán os transportes públicos dos que dispón no percorrido que pretende realizar, ademais de todas as alternativas --a pé, en bicicleta, en coche, a cabalo, ...-- e combinacións, o número de trasbordos, o consumo en tempo e en diñeiro e as emisións de dióxido de carbono.

O programa permíteche poñer o punto de orixe e o de chegada, tras o que che sinala as liñas de autobuses, se existe unha combinación con tren e, en resumo, "todo o estado do transporte público en Galicia", destacou. A continuación, matizou que será responsabilidade da persoa elixir a opción "que menos contamina, a mais barata ou a máis cómoda".

A 'mobilidade sostible', termo acuñado polos ecoloxistas contrarios á degradación do medio polas emisións contaminantes do ser humano, promove, así, a utilización racional do transporte, moi especialmente, do de carácter colectivo e/ou público. "Este é un tema que empeza a soar, pero hai que traballalo moito", destacou Garaboa, en declaracións a Europa Press.

SOFTWARE LIBRE E GRATUIDAD

"Estou completamente seguro de que a xente o usará, porque a información sobre transporte público é unha das grandes carencias en Galicia e, máis aínda, para a xente que vén de fóra", resaltou o xeógrafo, corresponsable da empresa compostelana Signo. "Moitas veces un colle o coche porque non se sabe como desprazar en autobús", incidiu.

Por iso, defendeu a "base de coñecemento" en que se pretende erixir o seu web, que aínda non ten nome, pero da que adiantou que funcionará con software libre e de xeito gratuíto. A parte técnica "xa está" finalizada, apuntou, agora só falta "darlle unha volta" para empezar a difundilo na rede.

COLABORACIÓN

O Sistema de información territorial da Sociedade para ou Desenvolvemento Comarcal --dependente da Consellería de Medio Ambiente--, foi quen cedeu á compañía a base cartográfica; mentres que os datos sobre paradas, liñas e horas de transporte pertencen á Dirección Xeral de Movilidade.

Tamén colaborou no proxecto --financiado ao 45 por cento pola Xunta-- o equipo de xeógrafos do Cartolab, da Universidade de A Coruña (UDC).

Para Garaboa, a idea xa deu rendemento, "soamente co desenvolvemento de coñecemento" que xera, aínda que chamou a atención sobre a posibilidade de extrapolala e planear "outros proxectos", entre os que explotar o modelo de rede social --como Facebook ou Twitter-- constitúe o seu punto de mira primordial.

REDE SOCIAL

De feito, a segunda parte desta iniciativa consiste no lanzamento dunha rede social en internet, na que os usuarios "concienciados" coa mobilidade social poderán compartir mensaxes, experiencias e consellos, ademais de colgar fotografías ou vídeos. Todo iso, para que aumente o uso do transporte público e a contaminación diminúa, subliñou.

Este lugar será a porta de acceso do portal --dun carácter máis informativo--, e estará aberto a calquera individuo ou colectivo. Precisamente, o responsable de Signo equiparouno ás redes sociais "de moda" pero a unha escala "moito máis reducida, porque é un tema moito máis reducido".

Tamén se poderán visualizar noticias, picar links e realizar subscricións, de forma que unha alerta no correo electrónico te avise de cada nova actualización. En resumo, dará cabida a todas as modalidades da web 2.0, que aposta pola interactividade entre os internautas.

FASE BETA

O sistema xa está culminado e entrou en fase beta o pasado agosto, que é aquela etapa do desenvolvemento dun software que representa a primeira versión completa do programa informático. Isto é, aínda non se pode consultar, pero é probable que ao longo deste mes estea dispoñible.

"Teremos que ir perfilando o proxecto pouco a pouco cando estea a funcionar", indicou, co obxectivo de "ir solucionando erros" que poden xurdir como resultado do seu uso polos cidadáns. "O que é seguro é que o 31 de outubro rematamos", concluíu.