Air Europa aterra a Panamà on confia a volar diàriament abans d'un any

Air Europa
EUROPA PRESS
Publicado: martes, 4 junio 2019 13:37

   L'aerolínia opera ja en 23 destinacions d'Amrica i a altres 30 en codi compartit

   PANAM, 4 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Air Europa ha estrenat aquest dilluns la seva ruta entre Madrid i Panam, amb una ocupació mitjana del 90%, i amb el president de Globalia, Juan José Hidalgo, a bord del vol inaugural que ha estat rebut en l'aeroport internacional de Tocumen pel president panameny, Juan Carlos Varela.

   Varela va donar la benvinguda als 230 viatgers del vol inaugural i a la comitiva que ha acompanyat a l'empresari espanyol a bord del Boeing 787-8 'Dreamliner' d'Air Europa, que va ser rebut amb el tradicional ruixat d'aigua, i que és a més el primer avió d'aquest tipus que aterra a Panam.

   El president panameny ha explicat que va conixer a Hidalgo personalment el setembre de 2014 en un frum sobre inversions a Panam, on ja li va expressar la seva intenció d'establir una connexió amb el país per reforar la seva presncia a Centreamrica on ja opera des de 2017 a Hondures. "Avui és ja una realitat", ha celebrat el mandatari panameny.

   Varela ha destacat l'alt nivell d'ocupació tant en la seva arribada amb un 78% com en el de retorn amb un 97% (286 passatgers) de la ruta d'Air Europa, que "contribuir a enfortir el 'hub' de les Américas". "Seguim treballant per mantenir-nos com el país més interconnectat de la regió, amb una plataforma de connectivitat gil i segura", ha afirmat mostrant la seva satisfacció.

   Del seu costat, el president de Globalia, Juan José Hidalgo, ha afirmat que Air Europa preveu un comportament "molt positiu" d'aquesta ruta, doncs els factors mitjans d'ocupació, tant de l'inici com dels propers mesos, se situen per sobre del 75%. "Tendrem molt xit", ha dit.

   La ruta a Panam d'Air Europa, operada un Boeing 787-8 'Dreamliner' amb capacitat per 296 passatgers (22 en 'business'), s'estrena amb quatre freqüncies a la setmana --dilluns, dimecres, divendres i diumenge--, per aspira a ser diria.

   El director general de Desenvolupament Internacional de Globalia, Lisandro Menú-Marqué, ha explicat que davant la demora en les entregues d'avions de la seva flota 'Dreamliner' s'han reprogramat les freqüncies previstes inicialment en les noves rutes, com aquesta de Panam, que operar quatre vegades per setmana enfront de les cinc anteriorment planificades, per no les dates d'obertura.

ABANS D'UN ANY SER DIRIA.

   Hidalgo espera poder incorporar més freqüncies a aquesta ruta a curt termini i abans d'un any comptar amb un vol diari a Panam. "L'avió és tan cmode i modern que crec que que el que vagi una vegada amb Air Europa, repetir", ha confiat.

   Air Europa entra així a competir amb Iberia que vola Panam amb una freqüncia diria operada amb l'A330-300, amb capacitat per 292 passatgers, mercat en el qual porta operat 48 anys.

   La ruta a Panam se sumeixi a la inaugurada en Medellín l'1 de juny, amb tres freqüncies setmanals que ampliar, i on Air Europa espera una ocupació mitjana superior al 75% en el seu primer any. Amb aquestes obertures, opera en 23 destinacions d'Amrica i a altres 30 en codi compartit.

   Pel que fa al mercat de Panam, Hidalgo ha reconegut que s'ha de promocionar més la destinació doncs "turísticament no és molt conegut", per ha posat en valor que en el primer vol han viatjat 130 europeus grcies a la connexió que s'ofereix des del 'hub' de Madrid.

   ATREURE A ESPANYOLS I EUROPEUS A lA DESTINACIÓ.

    "Tenim pasos confrontants com Santo Domingo, Cuba o Cancún a Mxic als quals la gent est ja molt acostumada a viatjar i ara hem de treballar per portar aquí a molts espanyols i europeus. És un treball que ens toca ara, a tot el meu equip i hem de tirar tota la fora per aconseguir l'objectiu de portar a molta gent a Panam", ha concls.

   L'aposta d'Air Europa pel mercat panameny implica també una "excellent connectivitat" des de Tocumen a Costa Rica (San José), Nicaragua (Managua), El Salvador (San Salvador) i Guatemala, així com a diversos punts de Colmbia en virtut de l'acord amb Copa Airlines.

   Des de Madrid-Barajas, tant el seu passatger com el client de Copa Airlines que voli en codi compartit, podr connectar amb 23 destinacions nacionals i 17 a Europa, frica i Orient Mitj.

   L'obertura de les noves rutes a Panam i Medellín s'emmarca en el pla d'expansió internacional en el qual est immers l'aerolínia i amb el qual persegueix connectar amb la gran majoria de pasos d'Amrica Llatina. El seguirs la nova ruta a Iguazú (l'Argentina) a l'agost, dos mesos després de l'anunciat. La seva previsió de creixement a Amrica ser del 10,2% el 2019.

Leer más acerca de: