25 de mayo de 2020
18 de desembre de 2008

El Consell d'Eivissa presenta el Conveni de Carreteres signat amb Madrid per un import de 50 milions d'euros

EIVISSA, 18 de Desembre (EUROPA PRESS)

El conseller de Mobilitat del Consell Insular d'Eivissa, Albert Prats, va presentar avui els continguts del Conveni de Carreteres, pel que el Ministeri de Foment es compromet a dotar, en el Capítol VII del seu pressupost de despeses, la quantitat de 50,1 milions d'euros, en el període 2009 a 2014, per finançar les obres vigents en el seu text.

En aquest sentit, el conseller va assenyalar que la inversió extraordinària que al principi es comparava aportés el Consell Insular de 23,5 milions d'euros en aquest marc, finalment serà sufragada pel Govern. Es tracta d'un acord que només està, de la mateixa manera que el passat, pendent de ser signat pel conseller d 'Economia, Carles Manera, i que englobarà, a més, la millora del transport públic.

El retard en la firma d'aquest document s'ha produït d'acord amb l'escissió de les Pitiüses com administració única en dos, i ha servit, segons va destacar Prats, "per millorar les seves condicions no només econòmiques, sinó també de licitació".

Segons va considerar el conseller "hem aconseguit que es financi el major nombre de projectes inclosos en l'esborrany que lliurem al Ministeri i que aquests s'executin, licitin i gestionin des de l'illa per evitar que es converteixin en obres allunyades de les necessitats i realitat d'Eivissa com va ocórrer amb les autovies". El titular de Mobilitat, va concretar en declaracions emeses a Europa Press, que tot i que els estudis informatius, avantprojectes i projectes seran redactats pel Consell, "sempre haurem d'informar sobre aquests al Ministeri".

Prats va afirmar que la demora en la firma d'aquest acord "no ha perjudicat a les Pitiüses, sinó al contrari", ja que ha servit "només per millorar les condicions anteriorment establertes". El conseller va concretar que els passos establerts i iniciats per a la redacció d'avantprojectes han seguit, alhora, els terminis marcats per la resta d'illes i que la resta d'administracions "ha deixat els seus anteriors convenis per emular el model del nostre".

D'altra banda, Prats va fer esment a iniciatives incloses en aquest document com ara la carretera de Sant Miquel, o la de Sant Joan, que s'iniciaran la pròxima tardor gràcies a un pressupostos de 32 milions d'euros. També s'inclou en l'annex 1 el condicionament de l'eix viari que connecta Eivissa amb Santa Eulària i Sant Carles, així com la variant de Jesús.

Es tracta, segons va matisar el titular d'aquesta cartera, d'un muntant aproximat que suposarà una inversió de 14 milions d'euros per a l'ampliació i imposició de carril bici a la carretera de Sant Miquel i de 18 milions d'euros per a la de San Joan que s'executarà en un any i mig. Uns fets que el conseller va titllar d'innovadors "ja que responen a un model diferent als implantats fins ara a Eivissa que busca conciliar la mobilitat, amb transports sostenibles com la bicicleta, units a la seguretat".

Alhora, Prats va apuntar que es tracta d'unes obres, incloses "al 100% dels seus costos" en el Conveni de Carreteres i que requereixen "de molts processos d'anàlisis d'impacte ambiental". El titular de Mobilitat va apuntar que aquests plans no preveuen l'afecció ni expropiació "de cap habitatge" i que els terrenys afectats s'abonaran en el primer cas gràcies a un muntant d'1,8 milions d'euros i de 2,4 en el cas de la de Sant Joan.

Serà dilluns quan es refuti aquest document en el ple del Consell Insular.