10 de abril de 2020
23 de juliol de 2008

Demà comencen a Madrid les negociacions entre Spanair i els sindicats per pactar un Pla de Viabilitat

PALMA DE MALLORCA, 23 de juliol (EUROPA PRESS)

Demà es constituirà a Madrid la Taula de Negociació entre la direcció de Spanair i els sindicats en la qual les dues parts intentaran pactar abans de final de setembre un Pla de Viabilitat, que inclogui l'acomiadament dels 1.100 treballadors anunciat per l'aerolínia, dels quals prop de de 250 pertanyerien a la base de Palma.

Fonts de Spanair van informar a Europa Press que l'objectiu de la companyia és assolir un acord amb els sindicats, que prevegi l'"extinció" d'ocupacions, de manera que la direcció no hagi de recórrer a la formalització d'un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO), que en tot cas, hauria de ser acceptat per l'autoritat laboral.

D'altra banda, van explicar que a la reunió de demà, que començarà a primera hora de la tarda, participaran el director general de Recursos Humans de Spanair, Héctor Sandoval, així com els assessors legals de l'aerolínia i els diferents sindicats, els qui tindran una representació proporcional a la Taula de Negociació, d'acord a la seva presència en els Comitès d'Empresa dels diferents centres de treball.

Així, van indicar que la direcció de Spanair ha proposat als sindicats que nomenin a les persones que conformaran la Taula de Negociació, tenint en compte que tindran "veu i vot" al llarg de les negociacions, que es prolongaran durant les pròximes deu setmanes.

Alhora, les mateixes fonts van avançar que també es constituiran altres taules de sectorials de negociació en la qual participaran per separat els diferents col·lectius de Spanair, com el Sindicat de Pilots (SEPLA) i el Sindicat de Mecànics (SEPMA), amb la finalitat d'abordar els "assumptes específics" que els afecten.

"Ja hem comunicat als sindicats que urgeix prendre mesures com més aviat millor i confiem que es pugui arribar a un acord abans de finals de setembre, perquè cal posar en marxa la reducció de costos fixos en Spanair, vinculada amb la reducció de plantilla", van sentenciar.

BAIXES INCENTIVADAS Y DESPIDOS PACTATS

Per la seva banda, el president del Comitè d'Empresa de Spanair, Jordi Mauri, ja ha anunciat que en la negociació del Pla de Viabilitat, els sindicats demanaran que els 1.100 acomiadaments anunciats per la direcció es tradueixin en baixes incentivades, jubilacions i reduccions de jornada i acomiadaments pactats, amb la finalitat que siguin "menys traumàtics".

A més, ha advertit que les centrals sindicals convocaran mobilitzacions en el cas que detectin "trampes i interessos ocults" per part de la companyia que siguin diferents a la "recerca de la viabilitat i la continuïtat" de Spanair.

El coordinador estatal d'UGT en Spanair, Guillermo Villalonga, va revelar que la direcció de Spanair ha informat als sindicats que l'ERO preveu l'acomiadament de 120 pilots, 220 tècnics de tripulant de cabina (Hostesses), 180 treballadors d'handling, 120 tècnics de manteniment, 270 treballadors de les oficines i despatxos i 150 operaris de venda al públic (call centre).

Tot i això, va assenyalar que aquestes xifres poden oscil·lar 20 treballadors "dalt o a sota", mentre que, d'altra banda, va advertir que el seu sindicat "no va a acceptar" un ERO sense que prèviament s'aprovi un pla de viabilitat.

D'altra banda, el director general de Spanair, Markus Hedblom, va assegurar ahir que "de moment" l'aerolínia mantindrà la seva base i oficina principal a Palma, malgrat que el pla de viabilitat que portarà a terme la companyia vagi a deixar en terra 15 avions i suposi l'acomiadament de 1.100 dels 3.550 treballadors amb els quals compte la companyia.