23 de febrero de 2020
6 de abril de 2010

Els rent-a-car de Balears han tornat uns 10.000 vehicles als fabricants en els últims sis mesos

PALMA DE MALLORCA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -

Les empreses del lloguer de vehicles de Balears van tornar durant els últims sis mesos un total de 10.000 unitats a les marques fabricants, amb l'objectiu de facilitar la renovació de les seves flotes amb vista a l'explotació de la temporada que ve turística alta. En una dinàmica habitual per al sector, que en 2009 es va veure interrompuda per l'entrada de les crisis i les conseqüències que va tenir sobre el finançament d'aquesta activitat.

Segons va exposar el president de la patronal Agrupació Empresarial de Lloguer de Vehicles amb i sense Conductor de les Balears (Aevab), Ramon Reus, en declaracions realitzades a Europa Press, habitualment, els automòbils s'adquireixen directament al fabricant en el mes d'abril, amb opció de recompra per part d'aquest al final de la temporada, pel que accepta voluntàriament la seva devolució a partir del mes d'octubre.

Tot i això, al final de l'última temporada del 2008 la situació era que la majoria de les empreses de rent-a-car tenien problemes per accedir al capital circulant necessari per procedir a la renovació de les seves flotes, per la qual cosa, una operació que normalment es venia fent a sis mesos, es va tancar en aquell moment a un any i mig, "per poder cobrir l'estiu passat, quan no havia finançament bancari suficient", ha precisat Reus.

I, tot i que el fet que es reprenguin les recompres a mig any suposi un avanç, el portaveu de les empreses de lloguer de vehicles ha considerat que en 2010 tampoc es produirà una recuperació en aquesta activitat, sinó que es mantindrà respecte al passat exercici, quan les seves flotes han baixat un 30%, al passar de 50.000 vehicles als 35.000 actuals. Tot i que això es deu en part a la desaparició de l'especulació en el sector.

Pel que fa a la situació que Aevab espera per a l'estiu que ve, el seu president ha destacat que, molt probablement, "faltaran cotxes reservats per Internet per entre 10 i 12 euros diaris", al tractar-se d'una modalitat "que ha desaparegut", perquè "anava en paral·lel a l'exportació que havia abans". I, segons ha dit, corresponia a una tàctica especuladora que trencava un mercat en el qual el preu mitjà per un cotxe i dia oscil·la entre els 35 euros i els 45 euros.

En general, Reus ha considerat que "la crisi està sent bona per al nostre sector, perquè està deixant a cada empresa en el seu lloc" i està retornant a poc a poc la rendibilitat al sector, que estima que va perdre fins a un 90% de clients directes els últims anys. I, mentre que "els que veníem llogant cotxes, ho anem a seguir fent, els que eren especulant, hauran de desaparèixer o dedicar-se a altres coses, perquè exportació ja no hi ha", ha assegurat.