15 de octubre de 2019
  • Lunes, 14 de Octubre
  • 17 de agost de 2009

    Els treballadors de Spanair de Palma celebren la quarta jornada de la vaga indefinida que podria ser l'última

    La Direcció General de Treball decideix avui si amplia el termini dels trasllats dels treballadors de Palma a Barcelona fins a 6 mesos

    PALMA DE MALLORCA, 17 Ago. (EUROPA PRESS) -

    Els treballadors de Spanair de Palma celebren avui la seva quarta jornada de vaga indefinida, que porten a terme els dilluns i divendres des del passat 7 d'agost en contra dels trasllats a Barcelona i que podria ser l'última, en el cas que s'assoleix un acord durant la reunió que mantenen en la Direcció General de Treball des de les 10.30 hores el president i el director de recursos humans de la companyia, Ferran Sorià, i Héctor Sandoval, respectivament, i els secretaris federals del Sector Aeri de CCOO i UGT, José Antonio Herráez, i Francisco Rodríguez, respectivament.

    Tot i això, també podria ser el començament d'una vaga indefinida que s'ampliarà a cada dia de la setmana, en el cas que no s'aconsegueixi un acord en aquesta reunió entre la direcció de l'aerolínia i els sindicats, respecte al trasllat de 480 treballadors dels Serveis Generals de Palma a Barcelona, previst a partir del 15 de setembre i que es portarà a terme en tres tandes.

    Durant el dia d'avui, els treballadors han organitzat una seguda, davant de la seu de Spanair (camí de Son Fangs), que durarà des de les 07.45 hores a les 14.30 hores i en què han tirat sacs de sorra i col·locat estirats en tovalloles i en cadires de platja a quatre ninots de cartolina amb les cares de Sorià, Sandoval, el responsable de Relacions Externes de la companyia, Jordi Juan, i el director corporatiu financer, Jorge Chumillas, davant d'un cartell en el qual es pot llegir 'Es que aquí a Mallorca es viu molt bé'.

    Així, la presidenta del Comitè d'Empresa, Eva Marín, ha explicat a Europa Press que aquesta representació caricaturesca respon a les declaracions que en el seu moment va fer Sorià, en les que ha assenyalat que els treballadors de Palma es neguen a traslladar-se a la ciutat Comtal, a causa que "a Mallorca viuen molt bé".

    D'altra banda, Marín, ha apuntat que durant aquest matí s'havien vist afectats per la vaga un total de cinc vols, amb retards que oscil·laven entre els 30 minuts i les dues hores i vint-i-set minuts. Per part seva, fonts d'AENA van informar a Europa Press que els tres vols de Spanair programats fins a les 09.30 hores d'aquest matí no s'havien vist afectats i havien operat amb puntualitat.

    La reunió d'avui a Madrid coincideix amb el dia en el qual finalitza el termini perquè la Direcció General de Treball es pronunciï sobre si accepta o rebutja la petició dels treballadors, avalada pel Govern, perquè, en el cas que sigui impossible l'acord, ampliï durant un període màxim de sis mesos els trasllats dels treballadors de Palma a la ciutat comtal.

    ASSEMBLEA DE TREBALLADORS

    La presidenta del Comitè d'Empresa va anunciar que demà dimarts ha convocat una assemblea dels treballadors de Spanair a les 18.00 hores a la seu de CCOO de Palma, amb la finalitat d'informar-los dels termes de l'acord, en el cas que s'assolexi, per a, després, ratificar-lo.

    Tot i això, ha indicat que si no s'aconsegueix cap acord i, amb independència del que decideixi la Direcció General de Treball, respecte a l'ajornament dels trasllats, l'assemblea servirà per aprovar l'ampliació de la vaga indefinida a cada dia de la setmana, amb l'objectiu de pressionar a la companyia perquè tingui en compte les reivindicacions dels treballadors.

    Concretament, aquests exigeixen que els treballadors que es traslladin a Barcelona ho facin amb unes condicions econòmiques "dignes", tenint en compte que actualment, segons el Comitè d'Empresa, el 80 % dels afectats per la mesura de Spanair cobren entre 850 i 1.100 euros, sou que, segons la seva opinió, és insuficient per poder viure a la capital catalana.

    Alhora, reclamen que els treballadors que optin per rescindir voluntàriament els seus contractes obtinguin una indemnització de 35 dies per any treballat, respecte dels 20 dies oferts per l'aerolínia durant 12 mensualitats, que és el mínim marcat per la Llei.