18 de febrero de 2020
12 de agost de 2008

Facua exigeix a Consum i Aviació Civil una posició "clara" en les cancel·lacions de Ryanair

MADRID, 12 d'agost (EUROPA PRESS)

Facua ha exigit a l'Institut Nacional de Consum (INC), a les autoritats de consum autonòmiques i a la Direcció General d'Aviació Civil que es "posicionin públicament i jurídicament" en el referent a la decisió de Ryanair d'anul·lar els bitllets venuts a través de webs de tercers.

El portaveu de Facua, Rubén Sánchez, va destacar a Europa Press la necessitat d'una "major claredat i contundència" per part de l'Administració per "advertir els consumidors de què el que ha anunciat Ryanair és una claríssima il·legalitat objecte d'una macrosanció".

Sánchez va considerar que és "missió" de l'Administració "traslladar tranquil·litat" als consumidors. "El silenci s'està prolongant massa des del cap de setmana i el temps està jugant a favor dels abusos de Ryanair", va recalcar el portaveu de l'associació de consumidors, que ha instat l'INC, les autoritats de consum autonòmiques i Aviació Civil a anunciar "públicament què diu la llei" sobre aquestes anul·lacions.

Des de Facua van agregar que les amenaces de Ryanair "ja són motiu de sanció", tenint en compte que els anuncis de l'aerolínia de baix cost "alteren el funcionament del mercat". En aquest sentit, van considerar que l'aerolínia titlla "d'il·legals" les agències de viatges en línia, mentre que durant anys ha acceptat les esmentades vendes.

"Ryanair està falsejant la realitat atemptant a la lliure competència i usant els consumidors com a ostatges en el seu peculiar conflicte per guanyar més diners", va recalcar Sánchez. En aquest sentit, el portaveu de Facua va assenyalar que la companyia de baix cost tracta que els consumidors comprin a la seva web, perquè ven "assegurances com obligatòries quan en realitat són opcionals", la qual cosa no es pot fer en les vendes a través de les agències de viatges.

Alhora, en el referent a l'expedient informatiu obert per Aviació Civil, Facua va considerar que el Ministeri de Foment "s'ha quedat bastant curt a l'hora d'anunciar públicament l'expedient", i va agregar que "hauria d'haver aclarit com funcionen les relacions de mercat en el sector aeri i les relacions contractuals entre transportista i consumidor".

Des de l'associació, que va assenyalar estar rebent multitud de correus i trucades de telèfon d'usuaris preocupats, van recalcar que en el moment de l'emissió d'un bitllet ja s'està establint un contracte entre el transportista i el passatger, tot i que la venda es realitzi a través d'agència de viatges.