24 de octubre de 2019
  • Miércoles, 23 de Octubre
  • 2 de febrer de 2009

    Gesa Endesa incrementa un 25% el personal d'atenció al client davant de l'allau de consultes

    PALMA DE MALLORCA, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -

    Gesa Endesa s'ha vist forçada a augmentar en un 25% la plantilla d'atenció al client davant de l'allau de consultes de clients que es dirigeixen a la companyia per obtenir informació sobre la nova facturació mensual, que ha donat lloc a l'emissió de factures molt elevades, resultat d'una distorsió en la lectura estimada del consum.

    En declaracions realitzades a Europa Press, fonts de la companyia van confirmar que des de mitjan la setmana passada els serveis d'atenció telefònica i els taulells d'atenció al client de la companyia estan registrant el doble de consultes de l'habitual. En concret, si diàriament unes 500 persones es dirigien a l'elèctrica per fer diverses gestions -nous contractes, canvi de potència- actualment vénen mil.

    "Aquest diferencial en l'afluència de clients respon al necessitat d'informació que tenen els consumidors arran de l'entrada en vigor de la nova normativa", assenyalen des de Gesa, que recorden que la facturació mensual, aplicable des del passat 1 de novembre, es produeix en compliment del Reial decret 1578/2008 que estableix el cobrament de la tarifa elèctrica amb una periodicitat mensual per a tots els clients de tarifa social i tarifa domèstica de fins a 10 quilowatts.

    Alhora, per la via telefònica la companyia ha passat a rebre de 900 trucades diàries a 2.000. Les principals reclamacions dels clients consisteixen a l'increment en la facturació. Des de la companyia expliquen que els usuaris perceben una pujada anòmala en la facturació que correspon a la lectura real del consum i que incorpora el la part de la facturació que va deixar de cobrar-se el mes passat amb la lectura estimada.

    Aquesta doble lectura -una estimada i una altra real- està provocant "moltes queixes i preguntes", pel que ha estat necessari reforçar l'atenció al client, formant a nous operadors. S'ha donat la circumstància, assenyalen des de Gesa, d'alguns immobles que eren tancats i als quals s'ha facturat un consum fruit de la lectura estimada. Aquests clients han notificat a la companyia l'esmentada anomalia, que ja ha estat solucionada reemborsant-los la quantitat facturada.

    Aquesta alteració en l'activitat normal de la companyia "ens ha creat molts problemes i una abundància de treball fruit d'un canvi de normativa en matèria energètica al qual hem hagut d'adaptar-nos", puntualitzen des de Gesa Endesa. Endesa realitza l'atenció al client des dels dos centre d'atenció telefònica que té a la Península, a Barcelona i Sevilla.