22 de octubre de 2019
  • Lunes, 21 de Octubre
  • 15 de abril de 2009

    L'activitat del turisme de reunions ha caigut un 33% a Mallorca durant 2008 a causa de la crisi

    El Convention Bureau reclama inversions en promoció per recuperar el mercat

    PALMA DE MALLORCA, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

    L'activitat del turisme de reunions ha caigut a Mallorca un 33% durant 2008, en relació amb l'exercici passat, a causa de la crisi econòmica, de manera que el Convention Bureau va reclamar que s'intensifiqui la promoció de l'illa com destí per a aquesta modalitat de viatges, ja que, en planificar-se amb més d'un any d'antelació, també serà més llarga la recuperació, que anirà en paral·lel a la recuperació de la confiança del mercat.

    Així ho va exposar el màxim responsable d'aquesta entitat, Marc Paredes, en una reunió mantinguda avui amb els mitjans de comunicació, en què va donar a conèixer uns resultats que conviden a "intentar aconseguir" un altre cop els del 2007, que han estat més òptims, via un "indispensable" increment en la difusió de l'oferta, perquè el producte Mallorca és considerat "molt bo" a tota Europa, en tenir "la millor planta hotelera del mediterrani", tot i que la competència "és cada vegada més forta", va sentenciar.

    Concretament, el 2008 es van celebrar 1.508 esdeveniments, en els quals hi van participar 71.400 visitants, cosa que representa un descens mitjà en relació amb 2007 del 30%. Del total, 562 reunions van correspondre al mercat alemany, 489 a l'espanyol, 287 al britànic i altres 170 a diferents països; entre els diferents tipus de reunions, van tornar a destacar els incentius com la fórmula amb major demanda; mentre que l'estada mitjana dels participants es va mantenir entre els 2 i 3 dies.

    Per quantitat d'assistents, Espanya va ocupar el primer lloc, amb 29.840 persones; seguit d'Alemanya, amb 21.696; El Regne Unit, amb 9.554. Als quals encara cap sumar altres 10.310 turistes d'aquesta modalitat provinents dels països escandinaus, que ja suposen el 20% del total de visitants i, en especial, l'emissor noruec, que és el que més ha crescut en termes absoluts, segons ha precisat el Mallorca Convention Bureau (MCB), que ha assenyalat que la seva despesa diari és superior als 200 euros.

    Segons va aclarir Paredes, en el cas de les reunions "tots" els països emissors han baixat, especialment, El Regne Unit; mentre que, per activitats, el sector de Farmàcia és el que més ha reduït els seus encontres professionals a Mallorca en les tres principals modalitats, congressos, convencions i incentius. Una situació que no va afectar tant al de l'Automoció, tot i que ha assegurat que la tendència és que les empreses celebrin les seves reunions "a casa", ha dit.

    Pel que fa a la situació en el que portem del 2009, el president del MCB ha advertit que "estem assistint a un alentiment de la contractació d'esdeveniments", a causa de què els organitzadors es mantenen a l'"expectativa" davant els esdeveniments econòmics i endarrereixen les confirmacions fins a l'últim moment, mentre que, fins ara, les reserves hoteleres per a reunions es realitzaven amb dos anys d'antelació.

    MESURES CONTRA EL 'BOTELLÓN'

    En un altre sentit, el president del Mallorca Convention Bureau va aprofitar per reclamar que l'Ajuntament de Palma "prengui cartes" en la solució al problema del 'botellón' que se celebra tots els caps de setmana i vigília de festius al Passeig Marítim, ja que produeix "brutícia i sorolls", tant pels residents com pels visitants, que generen al seu torn queixes per la imatge dolenta que dóna a la ciutat.

    "El client observa, i presa molt bona nota, de com se l'ha tractat", ha assenyalat Paredes, qui ha afegit que la satisfacció dels visitants no és només un bon servei a l'hotel, sinó també en comerços, restaurants, taxis, etc.; sense oblidar la neteja de la via pública i la sensació de seguretat, que no afavoreix un fenomen com el 'botellón', caracteritzat per una elevada quantitat de joves en estat d'embriaguesa, ha apuntat.

    La situació serà més perceptible per a aquests visitants, previsiblement, quan d'aquí a dos anys s'inauguri el Palau de Congressos, ubicat al principi del Passeig Marítim, tot i que Paredes ha assenyalat que "no cal" esperar a la seva obertura per adoptar mesures contra aquesta pràctica pròpia dels joves de Palma, però tan "negativa" per a la principal activitat econòmica de les illes.