MÉS per Palma proposa un Trambus que connecti el centre amb l'Aeroport i l'Arenal amb una freqüència de 7 minuts

MÉS per Palma proposa un Trambus que connecti el centre amb l'Aeroport i l'Arenal cada 7 minuts
MÉS PER PALMA
Publicado: lunes, 6 mayo 2019 14:38

   PALMA DE MALLORCA, 6 May. (EUROPA PRESS) -

   MÉS per Palma ha proposat aquest dilluns la creació d'un transport d'alta capacitat, Trambus, que connecti el centre de la ciutat amb l'Aeroport de Son Sant Joan i l'Arenal amb una "freqüncia garantida" d'entre 6 i 8 minuts.

   Així ho ha expressat en roda de premsa el candidat a l'alcaldia, Antoni Noguera, on, en aquest sentit, ha argumentat que des de la seva formació "volen una Palma més verda i pensada per a les persones, no per als cotxes".

   Sobre el Trambus, Noguera ha explicat que és "molt més econmic" i "fcil de construir" que altres opcions, com, per exemple, el tramvia o el metre i ha afegit que suposaria una millora per als vens que utilitzen la línia 1, 23, la 31 i, especialment, la 15, "posat que el transport en Trambus és més puntual, més cmode i més rpid".

   En termes més concrets, el projecte connectar el centre de Palma --des d'Avinguda Alemanya, davant els jutjats-- amb l'Aeroport i la Platja de Palma i discorreria per la segona línia de la Platja, i en segones i terceres fases es preveu que pugui connectar-se amb Calvi i altres zones del municipi.

   Pel que fa al sistema de crrega elctrica, es realitza a través d'una tecnologia de pantgrafs amb una recrrega rpida en ruta, en els extrems de la línia i en un punt de recrrega a la meitat del trajecte.

   Així mateix, per garantir la velocitat dels autobusos d'alta capacitat, circularan per una plataforma diferenciada, per la calada actualment existent, com a mínim, per un dels dos sentits.

   A més, tindr una línia única que substituir l'actual circulació de 4 línies, i tenint en compte que la calada és l'actual, no seria necessria una transformació urbana important, i sí l'adaptació d'algunes parades.

   En termes econmics, amb una inversió de 25 milions d'euros, aproximadament, es podrien comprar un mínim de 15 autobusos elctrics d'alta capacitat i installar un mínim de 5 estacions de recrrega amb el sistema de pantgrafs.

   Amb tot, Noguera ha recordat que actualment hi ha uns 900 cotxes per cada 1.000 habitants que "provoquen retencions dins de la ciutat, especialment en entrades i sortides". "Per aix davant d'aquest escenari, hem d'oferir solucions de garantia, com és el Trambus", ha asseverat.

Leer más acerca de: