24 de mayo de 2019
  • Jueves, 23 de Mayo
  • 26 de juny de 2008

    Mesquida defensa que la participació de les CA en la gestió aeroportuària aportarà "major valor i coneixement"

    Middelmann confia que es pugui contribuir a reduir els costos de les aerolínies

    MADRID, 26 de juny (EUROPA PRESS)

    El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, creu que el canvi de model en la gestió aeroportuària anunciat pel president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, i que preveu tenir la participació de les comunitats autònomes "aportarà major valor i coneixement" a l'esmentada gestió.

    Així ho va detallar Mesquida en un breu trobada amb els mitjans de comunicació després de clausurar el fòrum de turisme de Hosteltur, subratllant que aquesta reformulació encaminada a incloure a les comunitats i al sector privat es farà preservant "l'arrel aeroportuària" que és el preservar el transport.

    Per la seva banda, el director general d'Air Berlín per a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, no es va voler pronunciar sobre els detalls del model fins a conèixer la proposta concreta, tot i que sí desig que el model de cogestió pugui fer que les aerolínies paguin menys taxes aeroportuàries.

    "El que interpreto d'aquestes declaracions és que la xarxa es mantindrà i espero que aquesta entrada de la comunitats autònomes i del capital privat serveixi per millorar un sistema que ha funcionat bé", va explicar Middelmann.

    En aquest sentit, si bé va definir el model basat en la gestió d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria com un element "absolutament singular" respecte a la resta de països amb gran volum de connexions, va subratllar que el mateix ha funcionat eficientment, pel que va expressar que la "fórmula que es trobi optimitzi la situació actual i alhora mantingui els avantatges de la xarxa".

    El director d'Air Berlín per a Espanya i Portugal va afegir que confia en la reducció de costos, més quan el sector té problemes derivats de l'augment del carburant o de l'aplicació d'una sèrie de mesures com la normativa europea de mobilitat reduïda, doncs suposa segons la seva opinió que les companyies hagin d'"assumir el cost d' una cosa que ja fèiem".

    També va indicar com una de les incerteses la inclusió del transport aeri en el comerç d'emissions o l'increment de les limitacions en els temps de descans dels tripulants dels avions. "Estem molt preocupats perquè els aeroports espanyols, que fins ara han estat molt eficients, ens puguin costar més. "Esperem que aquestes mesures al contrari serveixin per reduir els costos", va afegir.

    A manera de conclusió, Middelmann va afegir que el sector encara està pendent que l'espai únic europeu "sigui una realitat i els avions puguin volar directament de punt a punt".

    El model espanyol és absolutament singular, ja que no existeix en cap altra part un model com el d'AENA, i per tant, Middelmann confià en que amb aquesta singularitat la fórmula que es trobi optimitzi aquesta situació i al mateix temps mantingui els avantatges de la xarxa.