El Pla Sectorial de Mobilitat comptarà amb 1.700 milions de euros

El comit d'empresa de SFM critica la "falta de transparncia" en la convocatria "a la carta" d'una plaa de tcnic
EUROPA PRESS - Archivo
Actualizado: viernes, 10 mayo 2019 15:01

PALMA DE MALLORCA, 10 May. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Govern ha aprovat aquest divendres el decret que aprova el Pla Director Sectorial de Mobilitat de Balears 2019-2026, pressupostat amb 1.720 milions d'euros que, entre altres qüestions, potenciar la xarxa ferroviria per desenvolupar línies de Palma a Llucmajor, tren fins a Alcúdia, Art i Cala Ratjada o la integració del metro a la xarxa urbana de Palma.

Així ha informat el conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, en una roda de premsa posterior al Consell de Govern en la qual ha estat acompanyat de la consellera de Presidncia, Pilar Costa. "És un pla per garantir la mobilitat a tothom i que plasma l'aposta per la reducció del vehicle privat en favor del transport públic", ha manifestat Pons.

El Pla fixa com a objectius principals l'accessibilitat al transport de la ciutadania en tot el territori, la reducció de la contaminació i accidentalitat, la transformació del model de transport cap al transport públic i la flexibilització de les condicions del transport públic davant la "rigidesa" del privat.

Així, es preveu l'increment del 50 per cent de les concessions d'autobús a Mallorca així com un nou mapa ferroviari que planteja desenvolupar la línia de Migjorn, de Palma a Llucmajor; la implantació del Trambadia des de Palma fins a l'aeroport i la integració del metre a la xarxa urbana de Palma, amb l'ampliació de la línia al ParcBit i a l'Hospital de Son Espases. A més, es preveu que les línies de tren arribin fins a Alcúdia, Art i Cala Rajada, a més de l'ampliació de la línia de Migjorn fins a Felanitx o del tramvia fins a Santa Pona.

50 KM DE CARRIL BUS VAO I INTEGRACIÓ TARIFRIA

Altres de les mesures contemplades en el pla són la creació de fins a 50 quilmetres de carril bus VAO, l'habilitació d'aparcaments dissuasoris a la perifria de les ciutats o la integració tarifria de totes les Illes, així com l'aposta pel vehicle elctric i per continuar amb l'electrificació de la xarxa ferroviria.

En aquest sentit, el Pla preveu una nova distribució de les maneres de transport de la població resident i aposta perqu el 13 % dels desplaaments es realitzin en transport públic; un 42 % a peu i un 9 % en bicicleta, la qual cosa reduir el pes del cotxe del 56 % al 36 %. En el cas dels turistes, s'ha estimat que es poden reduir en un 30 % els desplaaments que realitzen amb cotxe.

"És un model en el qual la utilització del cotxe privat perd pes en favor del transport collectiu", ha assegurat Pons, qui ha afegit que el pla té un carcter "social, d'integració i d'igualtat" per garantir el "dret a la mobilitat" de la ciutadania.

Leer más acerca de: