23 de marzo de 2019
  • Viernes, 22 de Marzo
  • 28 de febrer de 2008

    Sol Meliá incrementa el seu benefici net en un 18,8% el 2007, fins a 161,9 milions

    La cadena hotelera destinarà 1.100 milions d'euros al desenvolupament del seu nou Pla Estratègic, que presentarà avui als accionistes

    MADRID, 28 Febr. (EUROPA PRESS)

    La cadena hotelera Sol Meliá va registrar un benefici net de 161,9 milions d'euros en el passat exercici, fet que suposa un increment del 18,8% respecte a l'any anterior, i invertirà 1.100 milions d'euros en el marc del seu nou Pla Estratègic, ha informat avui la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

    La facturació va augmentar un 7,2% fins a 1.347 milions d'euros, mentre que el Ebitda --benefici brut d'explotació-- assolí els 349 milions d'euros, un 7,1% més que el 2006, malgrat "veure's afectat per la devaluació del dòlar", va recalcar la cadena hotelera.

    La companyia va mostrar la seva satisfacció per aquests resultats, que va qualificar d'"excel·lents", i va considerar que aquest creixement va ser possible gràcies "bàsicament" a l'acompliment dels 'resorts' de vacances, sobretot a República Dominicana; al creixement de les ciutats europees, a la puixança del segment de negocis i congressos a tot el món, i a la positiva evolució del Sol Meliá Vacation Club.

    Alhora, Sol Meliá va assegurar que amb aquests resultats "materialitza 22 trimestres consecutius complint amb les expectatives de mercat", malgrat que la "volatilitat que ha afectat a la Borsa no hagi reflectit en alguns moments aquesta fermesa en el valor de la companyia".

    En el referent a la política d'inversió i desinversió, Sol Meliá va incorporar habitacions de "millor qualitat i adequades als estàndards de les marques" i va retirar aquelles "no adequades a les seves marques". La cadena va destinar 430 milions d'euros a la millora de 95 hotels, dels quals 40 són propis --225 milions d'euros-- i 55 propietat de tercers --205 milions d'euros--.

    La cadena hotelera va assegurar a més haver superat durant el passat exercici el seu objectiu d'ingressar 100 milions d'euros anuals per vendes d'actius i de focalitzar les noves incorporacions en actius que s'enquadrin en l'estratègia de 'brand equity' de l'empresa.

    Sobre aquesta qüestió, va recordar la compra de la cadena hotelera alemanya Innside i va assenyalar que durant els últims tres mesos de l'any passat va formalitzar la venda d'actius per valor de 53,5 milions, mitjançant operacions que van afectar a tres hotels a Espanya --Meliá Càceres, Meliá Trujillo i Meliá Mèrida--, i dos a Europa --Meliá Avenue Louise Boutique Hotel (Brussel·les) i Tryp Paris Boulogne (París).

    D'altra banda, la cadena de la família Escarrer va recordar l'obertura en el tercer trimestre de l'any de noves rutes aèries de companyies de baix cost a les Canàries, gràcies a les quals els seus establiments van començar a "remuntar" i va confiar que continuïn "a l'alça".

    Durant el passat exercici, Sol Meliá va reduir el seu deute fins a 67 milions d'euros, fet que suposa un descens del 7,1% per quart any consecutiu. En aquest sentit, la cadena hotelera va considerar que aquesta política financera "conservadora" li ha permès tenir el "múscul necessari per enfrontar-se a la incertesa creditícia sobrevinguda" t va recordar que compleix així amb el compromís de "minoració de deute" previst en el seu pla estratègic anterior.

    Precisament pel que fa al Pla Estratègic 2004-2007, Sol Meliá va assegurar que al llarg d'aquest "trienni de progressió" va concretar els objectius del pla, amb la "reducció" de l'endeutament, l'aportació "creixent" del negoci del club de vacances, que ja es xifra en el 10% de contribució al Ebitda del grup; l'"avantatjosa" política de venda i adquisició d'actius i l'"increment" mig anual del 5% del RevPAR --ingressos per habitació--.

    1.100 MILIONS PER A LA NOVA ESTRATÈGIA

    Respecte a les previsions per al present exercici, la cadena hotelera de la família Escarrer va assegurar que 2008 serà un any "per sembrar i poder recollir excel·lents beneficis en 2009 i 2010" i va confiar a repetir els "excel·lents" resultats del 2007, malgrat que l'empitjorament en les expectatives del mercat immobiliari, l'estrenyiment del crèdit i la negativa evolució del tipus de canvi del dòlar, al costat de l'alça dels preus de les matèries primeres i l'energia, "atenuarà" els resultats dels negocis hotelers i del club de vacances.

    La cadena també va assenyalar com "factors d'oportunitat" la contenció dels preus immobiliaris i l'ajust en l'oferta hotelera addicional que ja s'ha iniciat, i que suposa el fre a una sendera de creixement "insostenible". Alhora, tenint en compte les negociacions realitzades fins ara amb els touroperadors i la "creixent importància" de les clientes de l'est d'Europa i els Estats Units va preveure un "positiu comportament dels negocis" i va assegurar que la "minoració" de les vendes tradicionals es veurà compensada per les vendes en línia.

    A més, al llarg de l'any la companyia preveu llançar una sèrie d'iniciatives de "gran importància" per al futur de Sol Meliá, com un nou model organitzatiu i de negoci, que ja està en fase d'implantació, i un nou Pla Estratègic, al qual té previst destinar 1.100 milions d'euros.

    Així, aquest nou Pla Estratègic inclourà actuacions i polítiques d'inversió que suposaran un "important salt qualitatiu en termes de creixement orgànic i revaloració de marques". Les dues actuacions seran presentades al llarg del dia d'avui als inversors i accionistes de la companyia en el 'Dia de l'Inversor', que Sol Meliá celebra a Madrid.