19 de marzo de 2019
8 de maig de 2008

Sol Meliá redueix el seu benefici net un 11,3% el primer trimestre, fins a 18,1 milions

L'hotelera creu que el descens en els viatges domèstics per la desacceleració es compensarà amb clientela internacional

MADRID, 8 Maig. (EUROPA PRESS) -

El grup hoteler Sol Meliá va obtenir un benefici net atribuïble de 18,1 milions d'euros el primer trimestre de l'any, el que es tradueix en una reducció de l'11,3% respecte al registrat en el mateix període del 2007 pel canvi de divisa, i va situar el seu benefici brut d'explotació (Ebitda) en 62,9 milions d'euros, un 3,9% menys, ha informat avui la cadena.

Tot i això, en moneda constant, sense tenir en compte l'efecte del canvi de l'euro respecte al dòlar i la lliura, Sol Meliá va elevar el benefici un 22,5%, el resultat brut d'explotació (Ebitda) un 8,4% i l'ingrés per habitació disponible (RevPAR), un 3,7%. La cadena considera la debilitat de les dues monedes respecte de l'euro "el principal element distorsionador", els valors del qual van caure entre el 12 i el 13% en el primer trimestre.

L'hotelera assolí una xifra de negoci de 295,2 milions d'euros de gener a març, un 1,9% més que en el primer trimestre de l'exercici precedent. Els principals motors de creixement per a l'hotelera, que va qualificar l'evolució de l'activitat com "satisfactòria", han estat els resorts a República Dominicana, la recuperació de les Canàries i la "magnífica evolució" de Sol Meliá Vacation Club.

Per zones, els hotels situats a Amèrica Llatina, especialment els de categoria superior, així com els hotels urbans a Europa van mostrar una evolució més destacada, mentre els [resorts] de República Dominicana encapçalen el creixement en el negoci del Club De vacances. Els resorts de luxe i els hotels de negocis, en aquest sentit, no semblen acusar l'impacte de la desacceleració econòmica, segons indica la cadena.

A Espanya, es consolida la sendera de recuperació empresa per les Canàries, una vegada superats els mesos d'estancament. Així, l'ingrés mitjà que va registrar la cadena a l'arxipèlag es va elevar un 5,4% durant el primer trimestre.

PLA ESTRATÈGIC.

En el marc del seu nou Pla Estratègic, Sol Meliá va presentar el febrer passat una "ambiciosa política" d'expansió, amb un clar enfocament cap a les principals capitals europees i nord-americanes, així com les costes mediterrànies i Pròxim Orient.

Entre les diverses negociacions que manté la companyia, durant aquest trimestre s'ha acordat la incorporació a la seva cartera de dos nous hotels a Grècia, el Meliá Atenes i el Sol Kipriotis, a l'illa de Kos, i ha signat acords per a la incorporació d'altres tres hotels a Egipte i El brasil. En el seu conjunt, les incorporacions anunciades sumen 2.446 noves habitacions.

L'hotelera va explicar que el potencial descens en els viatges domèstics durant el període de desacceleració es veurà compensat amb la clientela procedent de destinacions emissors de recent puixança com els països de l'est d'Europa.

Finalment, en el que es refereix a la gestió del portfolio de joint-ventures de la companyia, Sol Meliá va informar que el grup Stein va adquirir també en el primer trimestre la participació del 50% que Sol Meliá mantenia en la companyia de comercialització i màrqueting Luxury Lifestyle Hotels & Resorts (LLHR). La companyia assegura que aquesta transacció no té cap impacte a nivell de Ebitda, i un impacte marginal a nivell de benefici net.

CANVI DE MODEL ORGANITZATIU.

La companyia ha implantat el seu nou model organitzatiu i de negoci, amb la incorporació de dos nous executius. Aquest trimestre s'ha completat per tant la transformació de l'empresa, que ha suposat "un potent canvi organitzatiu, estratègic i d'adaptació del propi model de negoci al creixent pes que els negocis de l'oci residencial i el Club De vacances representen en el conjunt del Ebitda".

Amb aquesta nova organització, Sol Meliá espera "reforçar i consolidar el seu lideratge en un entorn globalitzat i canviant". La cadena ha dissenyat una nova estructura governada pel Sènior Executive Team, el màxim òrgan executiu de la companyia.

D'aquest organisme formen part set directors generals, que reporten directament als co-vicepresidents i consellers delegats, Sebastián i Gabriel Escarrer Jaume. Als cinc màxims executius --els de Group Finance (Onofre Servera), Group Màrqueting (Luis del Olmo), Hospitality Business Services (Mark Hoddinott), Hotels (André P.Gerondeau) i Sol Meliá Vacation Club (Alain Grangé)-- se sumen ara Fernando de Cevallos, al capdavant de l'àrea de Recursos Humans i Luís Miguel Martín, com a màxim responsable de tot el relacionat amb l'àrea d'oci residencial de l'empresa.