26 de mayo de 2020
17 de agost de 2009

Spanair "augmenta" les condicions econòmiques per als trasllats a Barcelona i els sindicats donaran una resposta demà

La Direcció de l'aerolínia i el Comitè d'Empresa coincideixen que la reunió d'aquest matí ha estat "positiva" després de produir-se un "acostament"

PALMA DE MALLORCA, 17 Ago. (EUROPA PRESS) -

La Direcció de Spanair "ha augmentat" avui les condicions econòmiques per al trasllat dels 480 treballadors de Serveis Generals de Palma a Barcelona, de manera que es va comprometre a millorar tant els sous dels qui s'acullin als trasllats (actualment cobren entre 850 i 1.100 euros), com les indemnitzacions d'aquells que decideixin rescindir voluntàriament els seus contractes i que, fins ara, només superaven els 20 dies per any treballat durant 12 mensualitats, que és el mínim marcat per la Llei.

En declaracions a Europa Press, la presidenta del Comitè d'Empresa, Eva Marín, va revelar que a la reunió mantinguda aquest matí entre les 10.30 i les 14.00 hores en la Direcció General de Treball, el director de Recursos Humans de Spanair, Héctor Sandoval, va presentar als secretaris federals del Sector Aeri de CCOO i UGT, José Antonio Herráez, i Francisco Rodríguez, respectivament, una proposta que millorava les condicions inicials.

Tot i això, ha apuntat que els representants sindicals li van presentar al seu torn una "contraproposta" que millora encara més, tant els salaris dels qui es traslladen, com les indemnitzacions dels qui rescindeixen els seus contractes. Així, els sindicats sempre han defensat fins ara que les indemnitzacions havien d'arribar als 35 dies per any treballat, tal com es va acordar a l'ERO.

Així, davant de tal situació, fonts de Spanair han revelat a Europa Press que demà, la Direcció de l'aerolínia enviarà als sindicats, via correu electrònic, una última proposta concreta, que haurà de ser estudiada pels sindicats i avalada pels treballadors en una assemblea, que es farà a les 18.00 hores en el local de CCOO de Palma i que, en cas d'aprovar-se, posaria fi a la vaga indefinida que els utilitzats porten a terme els dilluns i divendres des del passat 7 d'agost.

POSTURES "BASTANT PRÒXIMES"

"Hi ha hagut un acostament de les postures per les dues parts que estan bastant pròximes", ha remarcat Marín, qui ha destacat que demà "es resoldrà tot" i ha afegit que està "bastant a prop" la desconvocatòria de la vaga, sempre que s'assoleixi un acord, que respongui a les reivindicacions dels treballadors, els trasllats dels quals a Barcelona estan previstos a partir del 15 de setembre en tres tandes.

D'altra banda, ha informat que la Direcció General de Treball del Ministeri ha decidit ajornar fins demà, malgrat que devia pronunciar-se avui, sobre si accepta o rebutja la petició dels treballadors, avalada pel Govern, perquè, en el cas que sigui impossible l'acord, ampliï durant un període màxim de sis mesos els trasllats a Barcelona.

Per la seva banda, les esmentades fonts de la companyia van destacar que la reunió d'aquest matí ha estat "positiva, ja que s'ha aconseguit avançar", si bé han indicat que la Direcció de Spanair està "a l'expectativa" del que decideixin demà els sindicats, una vegada que rebin l'última oferta de l'aerolínia, pel que van dir que s'està "més a prop que mai de tot", tant de l'acord definitiu, com d'un possible desacord, que suposaria ampliar la vaga indefinida a cada dia de la setmana.

El passat 23 de juliol va començar el termini d'un mes perquè els treballadors comuniquin a la companyia si decideixen traslladar-se a Barcelona o rescindeixen el seu contracte. Concretament, Spanair s'ha marcat tres fases en aquest procés, de manera que un 30 % dels 382 treballadors de Palma que, segons l'empresa, són els que se'n van a traslladar i no 480 com sosté el Comitè d'Empresa, començarà a treballar en la T1 del Prat a partir del 15 de setembre, mentre que un altre 30 % ho farà a partir de l'1 de març del 2010.

Alhora, un altre 30 % ho farà a mitjans del 2010, si bé la data exacta d'aquesta tercera fase es fixarà en funció de la disponibilitat del nou hangar de Spanair a l'aeroport del Prat. Respecte al 10 % restant, se n'anirà traslladant en cadascuna de les fases en funció de les necessitats i logística de la companyia.