21 de noviembre de 2019
29 de juliol de 2009

UCB afirma que un 10% dels beneficis dels rent-a-car procedeix del cobrament abusiu als seus clients

L'entitat recorda als consumidors que només poden cobrar-los pel temps d'ús real dels vehicles

PALMA DE MALLORCA, 29 Jul. (EUROPA PRESS) -

L'entitat Unió de Consumidors de les Balears (UCB) ha afirmat que un 10% dels beneficis que obtenen les de lloguer de vehicles correspon al cobrament abusiu dels seus clients, que els obliguen a facturar per períodes de 24 hores, a pesar que necessitin el transport per un període inferior.

Per aquest motiu, el president d'aquesta organització, José Reguera, ha recordat avui en un comunicat als usuaris de les illes que aquestes companyies només poden cobrar-los pel temps d'ús real dels vehicles, tal com estableix el Text Refós de la Llei de Millora de la Protecció dels Consumidors i Usuaris.

Tot i això, tot i aquesta circumstància, la UCB va detectar que els rent-a-car de les Balears "facturen als seus clients per dia complet, com a mínim", és a dir, per períodes de 24 hores, una pràctica que és "totalment il·legal" i que es tradueix que, si un usuari necessita un vehicle durant set hores cobren com a mínim 24 hores i, si s'endarrereix 15 minuts en la lliura, li carreguen una altra jornada completa.

En aquest últim, cas l'empresa "pot tornar a llogar-lo, de manera que realitzaria una doble facturació sobre el mateix vehicle", precisa la nota. En què també es recullen altres pràctiques dolentes que es donen en el sector, com l'exigència d'una targeta de crèdit per a la contractació d'aquests serveis o la limitació d'accés als mateixos als menors de 25 anys.

Des de la Unió de Consumidors de les Balears es recomana als usuaris que denunciïn les pràctiques pernicioses i sol·licitin a l'establiment de lloguer de vehicles el llibre de reclamacions. A més, també aconsella tramitar una denúncia davant de les autoritats en matèria de consum, o bé, a través de qualsevol de les seves oficines.