28 de marzo de 2020
7 de gener de 2009

Únicament un 28 % dels balears està satisfet amb els regals rebuts en Nadal

Un de cada cinc ciutadans de la Comunitat assegura que ven els obsequis perquè no li agraden

PALMA DE MALLORCA, 7 Ene. (EUROPA PRESS) -

Només un 28 % dels ciutadans de les illes es troba satisfet amb els regals que han rebut amb motiu de les festes nadalenques, desil·lusió que consisteix en les altes expectatives posades en els obsequis, ja que nou de cada deu balears apostava perquè aquests els agradarien.

Així es va desprendre del 'II Estudi sobre compres en Nadal' realitzat pel portal de compravenda www.priceminister.es, que també va revelar que un de cada cinc ciutadans ven els regals perquè no li agraden.

A més un 21 % dels enquestats admet que no gaudeix res fent els regals i un 14 % assegura que li suposa una molèstia. Tot i això, més de la meitat dels balears -un 55 %- prefereix les sorpreses a l'hora de rebre regals tot i que això pugui significar portar-se un desengany.

Un 33 % sí que insinua el regal que li agrada i només un 9 % demana directament el que vol, el percentatge restant -el 3 %- diu que no li regalin res.

També la majoria, concretament el 67 %, dels ciutadans prefereix temptar a la sort i donar també una sorpresa al regalar. A l'hora d'elegir què comprar el que més influeix són les recomanacions d'amics i coneguts, en un 44 % dels casos, seguit de la publicitat convencional, en un 30 %.

Tot i això, en un 14 % dels enquestats l'anomenada web 2.0 va guanyant cada vegada més importància i es posiciona com un dels principals líders d'opinió, tant a través de comentaris en blocs o amb aportacions i experiències comptades en els diferents fòrums. Finalment, les notícies aparegudes en els mitjans de comunicació només serveixen d'inspiració per al 12 % dels balears.

Alhora cal destacar que la principal causa per vendre un regal és que els cercles pròxims no encerten amb l'obsequi -alguna cosa que ocorre en el 50 % dels casos-, seguida pel no saber utilitzar-lo (25 %) i l'ex un regal que ja tenien (25%).

La venda de regals per la xarxa és una moda que s'ha disparat els últims anys i en època de crisis serà una de les principals vies per fer front a anomenada 'costa del gener'. De fet, el 75 % de les persones que van vendre els seus regals repetirà durant 2009, i, fins i tot, un 18 % dels qui no ho han fet mai, creu que és bona idea i molt possiblement ho practiquin en un futur.

El cofundador i president de PriceMinister.es, Pierre Kosciusko-Morizet, va manifestar que la pàgina rep una "allau d'usuaris" en els dies posteriors a Nadal i reis pel que preveuen que aquest any encara sigui més gran el creixement d'usuaris degut a la crisi econòmica.

PriceMinister va ser creada l'agost de 2000 i es tracta d'un portal d'internet especialitzat en la compravenda garantida a preu fix i rebaixat d'objectes nous i de segona mà entre particulars i professionals.

En 2008 es va convertir en el segon portal de e-comerç francès amb més de sis milions d'usuaris únics, 15 milions de visites al mes i 187 milions de pàgines vistes, a més de 7,5 milions de membres que posen a la venda 75 milions de productes.