19 de abril de 2019
  • Jueves, 18 de Abril
  • 21 de juliol de 2008

    El vol entre Astúries i Madrid que Spanair suprimirà el setembre té una ocupació del 70%

    OVIEDO, 21 Jul. (EUROPA PRESS)

    El vol de Spanair entre Astúries i Madrid que Spanair suprimirà el mes de setembre com a conseqüència del pla de viabilitat ha comptat en els últims mesos amb una ocupació del 70%, segons han informat fonts de la companyia a Europa Press.

    L'avió amb el qual l'empresa realitza diàriament aquest vol té capacitat per a 170 passatgers, un poc superior als avions amb els quals opera Easy Jet i que registren una ocupació d'entorn al 80%.

    El vol entre la terminal de Santiago del Monte i la de Barajas és una de les nou rutes que l'empresa suprimirà la pròxima tardor, concretament el 28 de setembre. Segons la companyia, aquesta ruta no resulta rendible tot i que manté els tres enllaços diaris amb Barcelona.

    Actualment l'empresa té una plantilla d'una trentena de treballadors a Astúries que encara desconeix si es veurà afectada per les retallades de personal que afectaran a 1.100 treballadors de l'empresa.

    Fonts de la companyia van declinar precisar en quines mesures les retallades de personal podrien tenir conseqüències a la plantilla d'Astúries a l'estar encara pendent de definició dels llocs que se suprimiran.

    En les pròximes setmanes els grups de treball analitzaran les plantilles i estudiaran on es produiran les retallades abans de plantejar una proposta als sindicats. Spanair assegura que la reducció de plantilla afectarà a "totes les àrees de l'empresa inclòs directius".

    "És impossible dir ara si va a haver retallades a Astúries o no, cal esperar a saber que llocs es poden prescindir per sortir de la crisi", va explicar una portaveu de l'empresa a Europa Press.

    La companyia va començar a operar a l'Aeroport d'Astúries en l'any 2000. En aquell temps l'entrada de Spanair venia a trencar el monopoli d'Iberia en els enllaços amb Barajas al no estar implantada encara cap companyia de baix cost. L'empresa va començar llavors amb tres vols diaris a Madrid i la pretensió de competir amb Iberia en el primer enllaç del matí.

    De fet, l'any 2002 l'aerolínia va arribar a tenir quatre enllaços diaris amb Barajas i poc després va començar a operar amb Barcelona.

    La supressió d'aquest enllaç consolilda la retirada progressiva de l'aerolínia de la ruta de Madrid iniciada ja fa temps. Amb Barcelona, amb qui fa poc ha començat a operar la companyia de baix cost Clickair, té previst mantenir els tres enllaços diaris.