L'APV defèn el seu "esforç pel consens" en l'ampliació nord i que una nova DIA és "menys necessària que abans"

Francesc Sánchez i Aurelio Martínez després del consell d'administració de l'APV.
APV
Publicado: viernes, 21 febrero 2020 16:15

Argumenta també "criteris tcnics" i assegura que la futura terminal ser "mediambientalment la més sostenible del planeta"

VALNCIA, 21 Feb. (EUROPA PRESS) -

El president de l'Autoritat Porturia de Valncia (APV), Aurelio Martínez, ha manifestat aquest divendres que la seua renúncia a ampliar el dic d'abric de la futura terminal nord de contenidors i a elevar del dragatge del canal d'accés fins als 22,5 metres respon tant a criteris tcnics, com a l'"esfor" de Valenciaport per aconseguir "consensos", un "esfor d'acostament" que reclama ara a la resta de parts implicades en el debat sobre aquesta infraestructura.

Amb aquestes modificacions, una nova Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) "és menys necessria que abans". És més, "la futura terminal ser mediambientalment la més sostenible del planeta", ha augurat Martínez en la roda de premsa posterior al Consell d'Administració de l'APV. A més, davant del rebuig de Compromís, que manté la necessitat d'una nova DIA, el responsable de Valenciaport ha plantejat la possibilitat de "buscar mesures compensatries" per al medi ambient i la ciutat.

Els canvis en l'avantprojecte es basen a més en "criteris tcnics", ha dit, una vegada conegudes les conclusions de l'estudi realitzat pel Centre d'Estudis i Experimentació d'Obres Públiques (CEDEX), dependent del Ministeri de Foment, que després de fer una simulació en 3D de la infraestructura, ha concls que "no es considera necessari protegir la drsena nord perllongant el dic d'abric". Aquesta renúncia suposar a més un estalvi d'entre 40 i 50 milions d'euros a l'APV.

També s'ha parlat amb Terminal Investment Limited (TIL), filial del grup MSC --pendent de la concessió definitiva per a la construcció i explotació de la futura terminal-- i la naviliera sussa els ha traslladat que se senten "cmodes i confortables" amb el dragatge actual de 18 metres en l'accés a la terminal per al pas dels seus bucs. "Si l'usuari fonamental no necessita més, deixem d'insistir", ha explicat Martínez.

EL FARCIMENT "RESPECTAR ESCRUPOLOSAMENT" LA DIA VIGENT

Quant al farciment dels molls de la citada terminal, el president de l'APV ha a assegurat que "es respectar escrupolosament" el que marca la Declaració d'Impacte Ambiental vigent, que arreplega tot un seguit de punts per a l'extracció del material. Així, al mateix temps que marca espais on es podria dragar, apunta també per exemple usar "excedents" que puga tindre la prpia ciutat.

En aquest punt, Aurelio Martínez ha assenyalat que li agradaria que les obres de la terminal coincidiren amb les del túnel passant en la ciutat i poder "resituar" l'excedent del material que provoquen les obres i utilitzar-ho com a farcit per als molls. No obstant a, tem que les obres del túnel es retarden més que les de la terminal.

El president de l'APV ha avanat que la seua intenció és que el prxim Consell d'Administració, a la fi de mar, puga aprovar l'atorgament de la concessió definitiva a TIL, d'MSC, per a la construcció i explotació de la futura terminal nord. I entre el juny i el juliol creu que Typsa tindr redactat el seu projecte definitiu.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià