20 de julio de 2019
  • Viernes, 19 de Julio
  • 12 de febrer de 2019

    Mercadona reforça el seu lideratge a Espanya i aconsegueix quasi el 25% del mercat en 2018

    Un de cada quatre euros que els espanyols gasten en productes de gran consum ho fan en Mercadona

    Mercadona reforça el seu lideratge a Espanya i aconsegueix quasi el 25% del mercat en 2018
    MERCADONA

    MADRID, 12 Feb. (EUROPA PRESS) -

    Mercadona reforça el seu lideratge al capdavant de la distribució espanyola, després d'aconseguir quasi el 25% del mercat en 2018, la qual cosa suposa guanyar 0,8 punts més de quota, davant l'embranzida de Lidl i dels supermercats regionals, mentre que Dia perd 0,7% punts encara que es manté en la tercera plaça, segons l'informe 'Balanç de la distribució i el Gran Consum 2018' de Kantar Worldpanel.

    En concret, un de cada quatre euros que els espanyols gasten en gran consum es gasta en els supermercats de la firma de Juan Roig, que concentra el 21,2% de la venda de frescs que es venen en Espanya. Així, un de cada cinc euros en productes frescos es gasta en els establiments de Mercadona.

    El director del sector de 'retail' de Kantar, Florencio García, ha assenyalat que Mercadona i Lidl són els "únics grans distribuïdors" que creixen a Espanya, sent la firma de Juan Roig la que té més compradors setmanals després d'haver reforçat la seua aposta per la marca de distribució amb innovació en els seus productes.

    A Mercadona li segueix en la classificació Carrefour, amb una quota de mercat del 8,4%, la qual cosa suposa un 0,3% menys que l'any passat i que es troba en ple procés d'"expansió del seu pla estratègic" i està intentant convertir-se en la "referència" en l'omnicanalitat.

    Respecte al Grup Dia es manté en la tercera plaça, amb el 7,4% de quota de mercat, la qual cosa suposa una caiguda del 0,7 punts enfront del 8,2% de 2017, a causa de la caiguda del seu model de botiga més clàssic, perjudicat per l'increment de la competència. No obstant açò, el 65% de les llars espanyoles ha mercat en algun establiment de Dia en l'últim any.

    DIA HA DE FER RENDIBLE EL SEU PARC DE BOTIGUES

    "Dia ha de ser ràpid a implementar el seu nou pla estratègic i accelerar la transformació de la seua superfície a botigues rendibles, perquè Dia seguix sent per al consumidor una cadena gran i de tota la vida. Però ha de cuidar els seus problemes financers, que no estan arribant al consumidor, però el tema dels acomiadaments és més sensible i pot afectar", ha explicat García, que ha recordat que l'ensenya espanyola té el parc de botigues més ample d'Espanya.

    D'aquesta forma, la pèrdua de la seua quota de mercat s'està diluint entre els seus competidors més directes com Mercadona, Lidl i els supermercats regionals, que són els que s'estan beneficiant de la seua caiguda encara que no hi ha un transvasament de Dia a altres cadenes.

    "Per a Dia un dels seus majors reptes és generar i construir una nova imatge dins del consumidor espanyol, una cosa que ha deixat de costat amb els canvis en la seua estratègia. Ja ha començat i ha llançat la seua campanya de reducció de preus, que és una cosa que ha de recuperar, igual que el format de Dia&Go, que està evolucionant de forma positiva", ha assenyalat García.

    Per la seua banda, la cadena de supermercats Lidl continua creixent en la distribució espanyola després de pujar cinc desenes i aconseguir el 4,8% de quota del mercat, impulsada per la seua aposta per créixer en totes les tendències del mercat, com el segment bio i ecològic, on és líder amb el 16,5% de la quota. A més, Lidl s'ha convertit en la segona cadena en nombre de compradors en el mercat espanyol, aconseguint ja el 4,8% del mercat nacional.

    Eroski cedeix un 0,2 punts en 2018, fins a aconseguir una quota de mercat del 5,3%, a causa de la seua caiguda a Catalunya amb Caprabo davant l'arribada de competidors com Bon Preu o Condis, mentre que manté el seu lideratge a Galícia i País Basc. Auchan cau un 0,1%, però aconsegueix guanyar competidors en ple procés de canvi del seu format de proximitat amb la transformació dels Simply pels El meu Alcampo.

    Per la seua banda, els supermercats regionals (Consum, Ahorramas, Gadisa o Coviran) creixen un 0,5% en 2018, fins a aconseguir l'11,8% del mercat, la qual cosa els permet seguir guanyant posicions i confirmar-se com una alternativa al consumidor en oferir productes frescos de qualitat, proximitat i marques de fabricant.