Pepe Álvarez (UGT): "El problema que tenim en Ford té un nom que és Trump i és el proteccionisme americ"

Planta de Ford a Almussafes.
FORD - Archivo
Publicado: viernes, 15 noviembre 2019 17:30

Sáez assenyala que les subvencions són una "ínfima part" del seu negoci i "difícilment" condicionaran el manteniment de la producció

VALNCIA, 15 Nov. (EUROPA PRESS) -

El secretari general d'UGT, Pepe Álvarez, ha manifestat aquest divendres que "el problema" al que s'enfronta la planta de Ford Almussafes (Valncia) --arran de la decisió de la multinacional de portar-se la producció els motors EcoBoost a Amrica del Nord a partir del 2022-- "té un nom que és Trump i és el proteccionisme americ".

Álvarez ha estat aquest divendres a Valncia per a anunciar que el prxim Congrés Confederal del sindicat se celebrar en la ciutat i ha aprofitat per a reunir-se primer amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, amb qui ha parlat de la situació de la fbrica valenciana, l'única que la companyia té en Espanya.

Tots dos s'han mostrat "plenament compromesos" i "treballant" per garantir un futur a la fbrica valenciana, ha assegurat el líder sindical.

Al seu entendre, all que est ocorrent en Ford té una "relació molt directa amb el proteccionisme americ, que no estava mirant a Valncia ni a Espanya, sinó que est mirant com protegir els seus productes". "El problema que tenim en Ford té un nom que és Trump i és el proteccionisme americ", ha subratllat.

A més, ha acusat VOX i al PP d'"estar a missa i repicant" per estar "demanant el tancament de fronteres, dient que hem de protegir més els nostres productes i alhora culpar-nos de situacions que es produeixen com a conseqüncia d'eixes polítiques".

El secretari general d'UGT ha instat a veure "de quina manera l'avan que s'ha fet des del punt de vista que s'ha fet del lliure mercat es pot mantindre". "No pot ser que els que ens van ficar en el procés de la globalització ara siguen els mateixos que com no els va bé ens obliguen a aquests girs", ha criticat.

Per la seua banda, el secretari general d'UGT-PV, Ismael Sáez, ha assenyalat que encara que s'activaren mecanismes perqu les ajudes les empreses es condicionen al manteniment de producció i ocupació, en el cas de Ford les subvencions que a la planta d'Almussafes representen una "part ínfima" dels seus interessos econmics i "difícilment van a condicionar el manteniment de la seua producció a Valncia", ha adms.

Al seu entendre, el debat es remunta als anys 90, quan de plantejava el "fenomen de la deslocalització". Per aquest motiu, ha defs la idea de plantejar un Salari Mínim Interprofessional Europeu. "En cas contrari, --ha advertit-- les deslocalitzacions o desinversions tenen més que veure amb la devaluació del treball, on és més fcil acomiadar, o amb el dúmping fiscal".

Sáez ha apostat per crear "indústries competitives, amb responsabilitat, sentit comú i sensatesa". En el cas de la planta Ford Almussafes --on UGT ostenta la majoria en el Comité d'empresa-- s'ha demostrat que "es pot passar del Ford Fiesta als cinc vehicles més complexos a Europa", ha valorat.

ELS COTXES ELCTRICS REQUEREIXEN UN 30% MENYS DE M D'OBRA

El secretari general d'UGT, Pepe Álvarez, ha explicat que els canvis en Ford es produrixen també enmig d'un "procés de transició" del sector de l'autombil que comporta canvis tant en els models de vehicle com els canvis en la mobilitat i producció.

Per exemple, la construcció d'un motor elctric comporta un 30% menys de m d'obra que la construcció del de carburació, ha advertit. En aquest sentit, veu necessari un Govern com a "interlocutor" de patronal i sindicats per a abordar els reptes de futur del sector automobilístic.

"Espanya necessita polítiques industrials que ens ajuden a situar-nos bé en la nova economia verda i sostenible i aix passa per la investigació i el desenvolupament", ha concls.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià