El 64% de les llars de Balears disposa d'ordinador, tot i que només el 56% té connexió d'internet

Actualizado: lunes, 20 diciembre 2010 15:29

PALMA DE MALLORCA, 20 Dic. (EUROPA PRESS) -

El 64% de les llars de la comunitat disposa d'ordinador, tot i que només el 56% té connexió a Internet, segons un estudi sobre el grau d'equipament a Balears presentat aquest dilluns, que a més incideix en la necessitat de reduir la "fractura digital" existent a les illes.

Durant la presentació dels resultats de l'enquesta, la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, Pilar Costa, ha destacat aquesta fractura digital que es dóna tant a l'accés a les TIC, com en el seu ús. Aquesta bretxa té un clar component educatiu i generacional, ja que, segons ha explicat, a major nivell de formació del sustentador principal de la casa, major implantació d'ordinador; i a major edat, menor ús del telèfon mòbil.

A més, Costa ha remarcat que la meitat de les llars del Pla i del Llevant de Mallorca no té ordinador. En aquests casos, la principal raó per no disposar d'un és que, o bé no ho necessiten -a Mallorca ho assegura el 67%, a Menorca el 51%, Eivissa 64% i Formentera 61%-, o bé és massa car, argumenten.

Pel que fa a la fractura per ús, la falta d'interès és el motiu més citat per no tenir equipament de TIC, seguit per la falta de temps i la falta d'utilitat. L'educació també és un factor important, ja que a major nivell d'estudis, major utilització de la xarxa.

D'altra banda, Costa ha destacat unes altres dades que reflecteix l'estudi com el fet que internet va guanyant confiança entre els adults en temes com el comerç electrònic, la participació en les xarxes socials i els usos de l'administració electrònica.

COMPRES EN LÍNIA

En aquest sentit, destaca que els menorquins d'entre 36 i 50 anys, amb un 77,6%, són els que més compres han realitzat durant l'últim any. A Mallorca l'ús és del 42%, mentre que a les Pitiüses el grup d'edat que més compra per internet és el de 16 a 35 anys, amb un 51,8%, seguit pels de més de 50 anys.

Entre els béns o serveis més adquirits a Balears es troben els bitllets de transport, en primer lloc, seguits pels serveis d'hostaleria i turisme, l'equipament electrònic, i, finalment, la roba i els complements.

Pel que fa a les xarxes socials, les dones, amb un 45,3% d'ús, participen més que els homes (33,5%). A més, Facebook monopolitza aquest àmbit en la comunitat, amb un 96,7% d'adults que utilitza aquesta xarxa social, seguida per Tuenti (25,7%).

En aquestes pàgines web, les funcions més realitzades són buscar antics coneguts (67%), comentar les fotos dels amics (66,7%), i construir i mantenir la xarxa d'amistats (65,4%).

D'altra banda, pel que fa a les administracions públiques, l'estudi demostra que és l'Agència Tributària la institució amb la qual els balears han interactuat més durant l'últim any (65,8%), seguida per la Seguretat Social.

CONNEXIONS DIÀRIES

Dels adults que es connecten a internet a Balears, la majoria ho fa diàriament, el que demostra que connectar-se s'ha convertit en una activitat quotidiana, reflecteix l'estudi.

En aquest sentit, les funcions més realitzades pels internautes de les illes durant l'últim mig any, han estat consultar el correu electrònic (89,3%), buscar informació general (70,8%), i escoltar música (64,7%).

Segons reflecteix l'informe, pel que fa a la realització d'activitats interactives, destaca Mallorca amb la participació en xats, fòrums i grups de notícies, i les Pitiüses pel que fa a les comunicacions a través de cambra web i trucades mitjançant internet.

Aquest estudi, elaborat després de fer enquestes a 1.923 llars, remarca que les TIC tenen un paper essencial en el creixement econòmic i social. En aquest sentit, Costa ha advocat per fomentar un ús adequat de manera que es millori la capacitació i preparació dels ciutadans de la comunitat.