AMP.-Comitè d'Empresa de Futura tem que la direcció pretén aconseguir la viabilitat de la companyia adquirint Flyant

Actualizado: miércoles, 10 septiembre 2008 20:35

Assegura que la inversió seria aportada per part de la direcció de Futura que traslladaria a una sèrie de treballadors a Flyant

PALMA DE MALLORCA, 10 de setembre (EUROPA PRESS)

El president del Comitè d'Empresa de Futura, Alejandro Juárez, va témer avui que la direcció pretén aconseguir la viabilitat de l'aerolínia adquirint Flyant a través de l'inversor Highbury Investments integrat per part de l'actual equip directiu de la companyia presidida per Román Pané. Segons va recordar, Flyant és una aerolínia que pertany a Futura i que al principi era de càrrega, tot i que en el mes de juny va aconseguir la llicència per traslladar a passatgers.

Després de reunir-se amb el president del Govern, Francesc Antich, i els consellers de Mobilitat i Feina, Gabriel Vicens, i Margarida Nájera, respectivament, Juárez va assegurar que la inversió per adquirir Flyant seria aportada per alguns membres de l'actual direcció de Futura, els qui traslladarien a un número indeterminat de treballadors a Flyant amb "noves condicions i una selecció del personal a la carta".

Així, va manifestar que el nou Pla de Viabilitat de Futura passaria per la "subsistència" de Flyant, aerolínia ja existent i que també ha sol·licitat un concurs de creditors. Per aquest motiu, va demanar a Antich una investigació "profunda" sobre aquesta possible "maniobra" per part de la direcció de Futura, tenint en compte que en cas si es confirma seria "molt greu".

"Ens fa por que pugui ser algun tipus de maniobra per derivar l'activitat aèria cap a una nova aerolínia, el que evitaria els costos del personal que poguéssim tenir ara i suposaria la creació d'una nova plataforma en la qual obtenir un rendiment més d'acord als interessos de part de la direcció de Futura", ha afirmat.

Juárez va recordar que el Comitè d'Empresa és "molt crític" amb la gestió portada a terme per part de la direcció de Futura, que, segons la seva opinió, ha conduït a l'actual situació, a causa que, segons va assenyalar, "durant els dos canvis d'accions que hi ha hagut en aquesta companyia s'ha buidat la caixa, de manera que, actualment, no té actius".

"L'EMPRESA ÉS VIABLE"

El president del Comitè d'Empresa va indicar que malgrat que Futura no té avions després de la decisió de GECAS de retirar un total de 15 aparells, l'aerolínia "sí té una estructura perfectament formada que ha vingut donant beneficis al llarg dels últims 18 anys". Per aquesta raó, va considerar que l'empresa és "viable" i va afegir que el Comitè d'Empresa "té confiança en part de la direcció".

D'altra banda, va qualificar de "positiva" la reunió amb Antich a qui, segons va revelar, li ha expressat el seu "gran preocupació" per l'actual situació del sector aeri. Així, li ha sol·licitat que insti a Aviació Civil que faci un "major control" de la indústria aèria, amb la finalitat que "no es torni a repetir mai més aquesta autèntica desgràcia en la qual 1.200 famílies vagin a quedar en una situació dramàtica".

D'aquesta manera, Juárez va estimar que Antich hauria de fer el necessari perquè Aviació Civil prengui "cartes en l'assumpte", amb l'objectiu que "no permeti aventures com la de Futura que comporten un desenllaç tan dramàtic com aquest".

El president del Comitè d'Empresa va apuntar que l'increment del preu del petroli pot ser un "detonant" de l'actual situació econòmica de Futura, tot i que va considerar que la verdadera raó és la "gestió dolenta i el fet que no hagi existit cap previsió per afrontar el més petit situació de crisis, a causa que des de fa deu anys la companyia està a poder de societats de capital risc".

Tot i això, va destacar que ha obtingut el compromís per part del Govern que va a posar "tots els seus mitjans" per preservar els 1.200 llocs de treball de Futura, per a la qual cosa, buscarà en l'entorn de les Balears "possibles accionistes i solucions", amb la finalitat de "superar aquesta crisi".

Alhora, va afegir que Antich també s'ha compromès a concertar una reunió entre el Comitè d'Empresa i Aviació Civil, mentre que l'executiu contactarà, a través de la Direcció General de Feina, amb el jutge del Jutjat del Mercantil que s'encarrega del concurs de creditors per tenir un coneixement del capital del grup Futura.

RECOL·LOCACIÓ DE PART DELS TREBALLADORS

En acabar la trobada, la consellera de Feina i Formació, Margarida Nájera, va avançar que el Govern negociarà amb aquelles empreses interessades a operar les mateixes connexions que Futura, amb la finalitat de "recol·locar" a una part dels 1.200 treballadors en les companyies ja existents que pretenguin "omplir els buits" deixats per l'esmentada aerolínia.

"Anem a trobar algunes dificultats, però és un repte que ens hem marcat des de la Conselleria", va sostenir, i alhora va recalcar que la "prioritat màxima" de l'executiu serà buscar fórmules que permetin la recol·locació dels treballadors i mantenir la connectivitat, tenint en compte que aquesta és "fonamental per a l'estratègia econòmica i turística de les Balears".

A més, va agregar que va a haver una col·laboració "absolutament directa i permanent" amb el Comitè d'Empresa i, d'altra banda, va dir que, de moment, "no hi ha res concret", respecte a l'existència d'una sèrie d'inversors que estarien disposats a fer-se càrrec de Futura a curt termini, de manera que "només són suposicions, probabilitats i futuribles".

Finalment, la consellera de Feina i Formació va revelar que el Govern ha reclamat al degà del Col·legi d'Advocats que "acceleri" el procés de la sol·licitud del concurs de creditors presentada per Futura, amb l'objectiu d'evitar que aquest assumpte es "eternitzi".