Autoritat Portuària adjudica a Trapsa Yates la gestió dels amarratges del Port de Maó per un termini de 15 anys

Actualizado: jueves, 2 octubre 2008 20:51

PALMA DE MALLORCA, 2 Oct. (EUROPA PRESS) -

L'empresa Trapsa Yates ha resultat finalment la guanyadora del concurs per a la gestió d'amarratges del Port de Maó, convocat fa cinc anys, després que durant la reunió celebrada aquest matí pel Consell d'Administració d'Autoritat Portuària, 12 dels seus membres votessin a favor d'aquesta proposta, cinc s'abstinguessin i un (representant de CCOO) emetés el seu vot en contra.

D'aquesta manera, tal com va explicar en roda de premsa posterior el president d'Autoritat Portuària, Francesc Triay, Trapsa explotarà els atraquis durant 14 anys i deu mesos, amb una inversió de 2.879.834 euros per a 155 amarratges de 10 a 30 metres d'eslora, i alhora aportarà 600.000 euros a l 'any a Autoritat Portuària per l'explotació del domini públic portuari (respecte dels 397.964 euros fixats en les bases del concurs).

Alhora, la companyia haurà d'abonar 98.960 euros anuals per al desenvolupament d'activitats nàutic-esportives. El Consell d'Administració va decidir en la mateixa trobada, amb 13 vots a favor, tres en contra (Consell de Menorca, Cambra de Comerç i Pime) i tres abstencions (CCOO , UGT i Bloc), desestimar el recurs presentat pel Club Marítim de Maó, pel que sol·licitava declarar nul el concurs perquè considera que les bases en les quals es van formular les propostes han quedat "totalment desfasades".

Durant l'acte, Trias va subratllar que es tracta "no d'una decisió política", sinó jurídica i administrativa, després de recordar que el plec de bases i clàusules de la convocatòria va ser aprovat per unanimitat pel Consell el 30 de setembre del 2003. Després, va ser publicat en el BOE el 12 de novembre d'aquest any, i "en cap moment va ser recorregut per ningú ni va rebre cap recurs". Respecte a les empreses que van concórrer -Trapsa, Ocibar, Club Marítim i Ribera del port-, ha afirmat que totes complien els requisits exigits.

Tot i això, preguntat per la conversa mantinguda a començament de 2005 entre Verger i el director d'Autoritat Portuària, Àngel Matías, amb el màxim responsable del club, Luis Barca, al marge del procés d'adjudicació, Triay ha afirmat que el director "no té cap participació en aquestes qüestions", tot i que sí ha reconegut que va haver un "excés d'actuació" per part del seu antecessor per propiciar que el Club Marítim mantingués en el seu poder la concessió dels amarratges, que posseïa des de 1991.

INVESTIGACIÓ JUDICIAL

En aquesta mateixa línia, va assegurar no saber si hagués actuat com ho va fer Verger al seu moment, ja que són "circumstàncies diferents", i respecte a la hipotètica obertura d'una investigació judicial al voltant a les negociacions llavors portades a terme per aportar una solució al marge del dictamen de la Mesa de Contractació, ha afirmat que li és "indiferent". "No he participat en cap negociació, no sé què passarà", va puntualitzar.

"No ha estat una decisió fàcil ni agradable", ha reconegut Triay sobre l'adjudicació, i va incidir en la importància d'haver desenvolupat el concurs "complint la Llei". Respecte a la tardança a ser fallada la convocatòria, va recordar que porta en el càrrec des de juliol del 2007 i que el seu antecessor al capdavant d'Autoritat Portuària, Joan Verger, "no va veure la possibilitat de portar-lo al Consell d'Administració". Al seu torn, va negar haver rebut pressions polítiques sinó que, fins a donar-se a conèixer el fallo, "he fet les consultes pertinents als representants del Consell".