Backugan, Gormiti, Hannah Montana i Hello Kitty són les joguines més demandats pels nens de les illes aquest Nadal

Actualizado: lunes, 14 diciembre 2009 15:09

La demanda de videoconsoles es manté i creix la de jocs de taula, un segment pel qual han apostat algunes botigues de joguines


PALMA DE MALLORCA, 14 Dic. (EUROPA PRESS) -

Les marques i els productes de les línies Backugan, Gormiti, Hannah Montana i Hello Kitty són els que més demanda registren en les botigues de joguines de les illes durant aquesta campanya nadalenca, en resposta als desitjos que els nens expressen mitjançant cartes als Reis d'Orient o Santa Claus, tot i que el segment que més ha crescut els últims anys, el de les videoconsoles, encara es manté puixant.

Segons un sondeig fet per Europa Press entre els principals comerços i grans superfícies que es dediquen íntegrament, o en una part significativa, a la venda d'aquesta classe de productes dirigits al públic infantil, en especial al segment d'entre 8 i 12 anys, que llança una rellevant novetat, que 'tornen' a tenir una important demanda els jocs de taula.

De fet, algunes empreses han apostat per aquesta modalitat i ja han creat o ampliat les seccions que dedicaven a clàssics com escacs, dames, va dominar, donats o cartes, al costat d'altres no menys coneguts, com Trivial Pursuit, Party, Risk o Rumy, que també ressorgeixen després d'anys de demanda moderada. I que en el Nadal del 2009 tampoc repuntarà, amb la previsió que els Balears es gastin una mitjana de 238 euros en joguines i regals.

Com a mínim, aquesta és la previsió que ha fet fa escassos dies la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents (FUCI), que ha situat en 728 euros el cost mitjà de les festes per persona per a tot l'Estat espanyol, fet que suposa un descens del -10,5% respecte al mateix període del 2008, amb 86 euros menys. L'enquesta situa a la nostra Comunitat Autònoma en una mitjana afectada per la desocupació i el minvament de la disponibilitat econòmica.

Tot i això, des Del Corte Inglés consideren l'actual campanya de joguines de Nadal "satisfactòria"; mentre que des d'un altre dels principals comerços del sector, Toys'r'Us, s'assenyala que el començament del consum d'aquests productes aquesta vegada "ha trigat més, però la venda està pujant als últims dies, perquè la gent ha començat a comprar tarda". De moment, no es donen problemes d'existència de cap model.

Pel que fa a la llista de 'els més sol·licitats', després dels ninots de Backugan i Gormiti, se situen els de Ben10, pel que fa als nens. I, per part seva, les nenes es decanten pels animalets, cases i accessoris de Little Petshop, així com pels ninots Polly Pocket i Nenuco --un clàssic--, sense oblidar tot el 'marxandatge' de les sèries televisives Hannah Montana i Hello Kitty.

ANUNCIATS A TV

També cap esmentar la gateta interactiva Miette, la Nancy amb bicicleta i el seu cadell, el canell Baby Anabel, El Gran Gimnàs de Mascotes, el T-Rex d'Hot Wheels, així com el nanocóptero de Robocopter, entre d'altres novetats d'aquest any; que, en la seva majoria, són articles àmpliament promocionats a TV, o bé, que corresponen a personatges televisius o de cinema.

A tot això, cap agregar les joguines electròniques. Destaca que, després de diversos anys de puixança, la venda de videoconsoles "es manté", especialment dels tipus Wii i Play Station 3, nous models de les qual són els més venuts, sent la més demandada la 'Wii Negra', tot i ser una edició limitada. De la mateixa marca, es ven molt el joc 'Wiifit'. També reben demanda accessoris com les pistoles o el joc 'Mario Card' amb volant.

Algunes de les tendències generals que apunten els experts són que els consumidors combinen la compra de joguines amb la d'altres elements necessaris per als nens, sobretot roba; estan reservant menys, i centren les seves adquisicions en dues tendències ben diferenciades. D'una banda, els articles tradicionals, com canells, jocs educatius, Scalextric i altres cotxes.

MAPA DE BOTIGUES DE JOGUINES

El mapa dels comerços especialitzats en joguines a Mallorca es completa amb les dues botigues d'El Corte Inglés, les tres de Carrefour, la d'Alcampo, la de Toys'r'Us al polígon de Son Fuster, les tres d'Imaginarium a Palma i Marratxí, les quatre de Toy Planet a Inca, C'an Picafort i els ports d'Alcúdia i Pollença, les dues de Juguettos a Palma, als carrers Manacor i Arxiduc Lluís Salvador, i els dos de The Disney Store, a Sant Miquel i Porto Pi Center.

A més, cap agregar alguns comerços tradicionals especialitzats en aquest segment, com La Industrial --Pas den Quint--, Juga i Educa --carrer Jesús--, Font Canet --Ausies March--, Botiga de joguines La Santa --carrer Manacor--, Expòsit --reis Catòlics-- o Regalahi Molt --a Llucmajor--, que ofereixen en la majoria de casos articles molt seleccionats i ben diferenciats de la resta.