El Bloc dóna suport a les mesures per a la distribució equitativa de l'alumnat nouvingut

Actualizado: jueves, 3 abril 2008 22:00

PALMA DE MALLORCA, 3 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Bloc per Mallorca va expressar avui el seu suport a les mesures previstes en el nou Decret d'Admissió d'Alumnes anunciat per la Conselleria d'Educació i Cultura per a la distribució equitativa dels estudiants que mereixen una especial atenció educativa i dels nouvinguts, en resposta així a la polèmica suscitada entorn d'aquesta proposta.

En un comunicat, la formació nacionalista va assenyalar que la distribució equitativa d'aquest alumnat entre tots els centres sostinguts amb fons públics ha de ser un tret constitutiu d'un sistema educatiu que es marqui entre els seus objectius fer de l'educació "un instrument de cohesió social i de superació de la desigualtat d'oportunitats".

En aquest sentit, va apuntar que les novetats propostes per la Conselleria "van en la bona direcció" per aconseguir l'objectiu que alguns centres no tinguin un percentatge d'aquest alumnat desproporcionat respecte d'altres centres de l'entorn. Segons la seva opinió, la inclusió de l'alumnat d'incorporació tardana a la reserva de tres places per a l'alumnat que mereix més atenció, la reserva d'aquestes tres places fins al mes de setembre, la vigilància sobre els percentatges d'immigrants en cada centre, i l'eliminació de punts de baremació que dificulten aquest repartiment equitatiu "són, totes elles, mesures positives".

Des del grup del BLOC per Mallorca i PSM-Verds entenem, en tot cas, que el Decret es podria modificar donant un major pes a les Comissions d'Escolarització i garantint de manera més efectiva el suport de l'administració a les escoles amb més alumnat nouvingut i amb necessitats educatives especials.

"De manera molt especial, no estem d'acord amb el discurs segons el qual aquestes mesures de distribució equitativa equivalen a afavorir els immigrants per davant de les famílies mallorquines", van agregar des de la coalició, els qui van asseverar que, "a més de resultar fals, aquest discurs trasllueix una concepció de segregació entre ciutadans de primera i de segona classe".

Segons van manifestar, les escoles concertades, com centres sostinguts amb fons públics, no han d'entendre l'autonomia com possibilitat d'aplicar filtres que perpetuïn la situació actual, de concentració de l'alumnat immigrant als centres públics. "Fer-ho així equival a defensar un sistema dual que els centres públics (juntament amb alguns concertats) es converteixen en guetos on es concentra tot l'alumnat que requereix una especial atenció educativa", van sentenciar.