Cappuccino presenta la quarta edició dels seus recopilatoris de música electrònica ambiental, més orientada a pop i folk

Actualizado: jueves, 6 agosto 2009 17:01

PALMA DE MALLORCA, 6 Ago. (EUROPA PRESS) -

El grup empresarial mallorquí Cappuccino, especialitzat en cafeteries i restaurants de curat disseny, va presentar avui el llançament de la quarta edició dels seus CD recopilatoris de música ambiental de la col·lecció 'Cappuccino Grand Cafe Lounge', que ja té tres volums previs que van collir una important repercussió nacional i internacional.

La nova peça destaca per abandonar en certa mesura el plantejament 'lounge' original a favor d'un acostament a sons pop, folk i, fins i tot, country, tan de moda actualment i, segons els primers comentaris de seguidors de la sèrie, "està agradant fins i tot més que les anteriors recopilacions", ha explicat el seleccionador de les peces i principal impulsor de la iniciativa, José López Ojeda.

Un elenc d'artistes variats però units per la seva gran qualitat, presidit per la sueca Ane Brun, és el principal motiu de la bona acollida dispensada pel públic, que ja ha comprat 500 unitats d'un disc que encara no ha començat a ser publicitat al mercat, de la tirada de 10.000 elaborada en col·laboració amb el segell madrileny Mono Records, tot i que el responsable de la col·lecció ha precisat que es tracta d'un "producte 100% balear".

De fet, López Ojeda, que és més conegut pel seu nom artístic com 'disc jokey', Pepe Link, ha assenyalat que des de Cappuccino es mostren "sorpresos" pel fet que les seves recopilacions es coneguin "des de els EUA al Japó, i des d'Europa al sud-est asiàtic" i, sobre aquesta qüestió, ha precisat que "els clients dels nostres establiments se'ls porten i, després, demanen les següents edicions", que surten amb puntualitat meridiana cada estiu.

Una experiència que, al principi, s'ha plantejat com un recurs "per als amics" i clients habituals --com ja passés en el cas del Cafè del Mar eivissenc--, i que només pretenia reunir algunes peces musicals "que representen" l'ambient de Cappuccino, ha esdevingut en alguna cosa molt més seriós. I, precisament, en un moment en què la indústria discogràfica es ressent precisament del descens en les vendes.

Segons el responsable de la col·lecció, que va presentar 'Cappuccino Grand Cafe Lounge Vol. 4' en companyia del director de Màrqueting i Relacions Públiques, de Grup Cappuccino, Oliver Trusgnach, "ens ha sorprès la reacció de la gent" davant d'aquest disc que ha considerat "arriscat" --per la inclusió de nous gèneres--, dotat d'un "ambient acústic amb guitarres" i en què no falta la "marca de la casa", les versions de temes coneguts.

Concretament, la nova recopilació té sis adaptacions, entre les quals destaca la que realitza la cantant japonesa Monday Michiru del tema de Barry White 'I'm gonna love you just a little habiti babe', que es completa amb altres de The Smiths, Everything But The Girl, Tears For Fears o la de 'Sunny', un èxit dels anys 60 creat per Bobby Hebb i que --gairebé-- tot el món ha taral·lejat alguna vegada.