La Coapa abona les noves mesures per l'admissió d'alumnes ja que afavoreixen la transparència i la cohesió social

Actualizado: miércoles, 2 abril 2008 21:00

PALMA DE MALLORCA, 2 Abr. (EUROPA PRESS) -

La Confederació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de les Balears (Coapa) va valorar avui de manera "molt positiva" les mesures anunciades per la Conselleria d'Educació i Cultura en el Decret d'Admissió d'Alumnes que pròximament aprovarà el Consell de Govern, i va assegurar compartir els objectius marcats per aquest departament que el procés d'admissió es realitzi en condicions d'igualtat i transparència, afavorint l'escola "inclusiva i la cohesió social".

En un comunicat, la Coapa va lamentar que els "desequilibris" del sistema educatiu, provocats en "gran part" per la diversitat de l'alumnat donat el fort increment dels últims anys i per la "mala" gestió portada a terme fins ara en relació amb aquest fenomen, són una de les causes principals dels alts índexs de fracàs escolar que pateixen les illes, segons l'associació.

D'aquesta manera, i referint-se a les pretensions de la Conselleria al voltant del Decret, la Coapa va considerar que la cohesió social és "molt important" per evitar els futurs problemes socials que pot provocar "l'incipient increment de ghettos" que, segons la seva opinió, s'està produint en alguns centres educatius.

Alhora, va manifestar que la lliure elecció de centre no pot estar en contradicció amb un sistema educatiu equilibrat on no hi hagi "alumnes de primera i de segona, i que permeti tots els estudiants arribar als recursos necessaris "per a l'educació de qualitat que exigim pels nostres fills", educació de qualitat que, segons el parer de l'entitat, passa per una "més equilibrada" distribució dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu -alumnes de necessitats educatives especials, d'altes capacitats i d'integració tardana al sistema educatiu, entre d'altres-.

Per aquesta raó, des de la Coapa van considerar que la reserva de tres places fins el del període de matriculació així com la limitació del nombre d'alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu - que no podran excedir en 10 punts percentuals la mitjana d'alumnat amb necessitats específiques de la seva zona d'escolarització i no superar el 30 per cent de l'alumnat del centre, són mesures que poden ajudar a pal·liar la "greu situació" en què es troben "molts" centres educatius.

En aquest sentit, van apuntar que la disminució en un 20% de les ràtios en els centres amb una situació més complicada també és una mesura "important" per millorar la qualitat educativa en aquests centres. També van considerar "molt important" la reactivació de les comissions d'escolarització com òrgans de control del procés d'escolarització amb funcions efectives que permetin fer propostes sobre les mesures d'actuació que considerin oportunes.

"A fi que siguin efectives, demanam que les comissions d'escolarització es mantinguin actives durant tot el curs donat l'elevat nombre d'alumnes d'incorporació tardana que hem tingut els últims anys", va agregar la confederació, que va demanar també que la composició de les comissions sigui representativa de tota la comunitat educativa. Finalment, sobre els criteris de baremització va declarar que afavoreixen l'estabilitat dels alumnes en els centres educatius "amb uns criteris objectius", malgrat considerar que deurien eliminar-se les zones limítrofs a causa de l'amplitud de les zones d'escolarització actuals.