La Conselleria de Salut destina 23 milions d'euros a tecnologies de la informació, el 2,6% del seu pressupost

Actualizado: martes, 15 abril 2008 22:50

Thomàs anuncia un increment del 10 % en aquesta partida per a l'any 2009

PALMA DE MALLORCA, 15 d'abril (EUROPA PRESS)-

La Conselleria de Salut i Consum destinarà aquest any 23 milions d'euros en sistemes d'informació sanitària, fet que suposa el 2,6% del seu pressupost global, una xifra que se situa molt per sobre de la mitjana espanyol, que és de l'1,1%.

Aquest és un dels aspectes abordats avui pel conseller, Vicenç Thomàs, durant una taula rodona celebrada en el marc del XI Congrés Nacional d'Informàtica de la Salut que té lloc aquests dies en el Palacio de Congresos de Madrid, sota el lema 'Innovar en Salut'.

Durant la seva intervenció, el conseller balear va explicar que a Espanya es destina menys de l'1 per terme mitjà de la despesa sanitària en tecnologies de la informació (TIC), mentre que a les Illes Balears el seu departament ha incrementat els últims anys la seva aposta pels sistemes d'informació sanitaris al passar de 8.410.000 euros el 2006 a 23.000.000 euros en 2008. La previsió d'increment per al 2009 superior al 10%.

Segons va manifestar Thomàs, les TIC beneficien tant als usuaris com els professionals i a la pròpia Administració. L'aposta per les tecnologies de la informació sanitària a Balears és "global", és a dir que afecta a la totalitat dels centres assistencials; Servei de Salut, Conselleria de Salut i Direcció general de Tecnologies de la Informació i Comunicació de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.

LÍNIES ESTRATÈGIQUES DE TIC

Segons va relatar, les línies estratègiques en matèria de TIC es basen en dos àmbits aplicats a la salut; el tecnològic i assistencial, els objectius dels quals se centren a garantir la cohesió dels projectes en totes les Illes i a facilitar l'accessibilitat dels ciutadans al sistema sanitari.

Entre els projectes desenvolupats per aconseguir aquests objectius va esmentar la posada en marxa de les funcions de Centre d'Atenció telefònica per a cita prèvia, el desenvolupament de la recepta electrònica en tot l'arxipèlag i de la història clínica única "a fi que es pugui consultar des de qualsevol punt de la xarxa assistencial".