La disconformitat amb l'assistència al pacient i les demores centren les queixes a l'Oficina del Defensor de l'Usuari

Actualizado: viernes, 1 febrero 2008 19:10

PALMA DE MALLORCA, 1 Feb. (EUROPA PRESS) - -

La disconformitat amb el tracte que rep el pacient per part del servei mèdic, des del punt de vista clínic i humà, i les demores en l'assistència centren la majoria de les 123 reclamacions rebudes a l'Oficina del Defensor de l'Usuari del Sistema Públic de les Balears des que va començar la seva activitat, a final de 2006.

Així ho ha destacat avui la nova titular de la institució, María José Rodríguez, qui ha explicat les línies de treball que impulsarà en els pròxims mesos, entre les quals ha manifestat la seva intenció d'estendre l'actuació d'aquesta figura a la Sanitat Privada de les Illes, tal com, segons ha dit, ja ocorre en altres comunitats autònomes.

Segons ha informat, del total d'expedients rebuts, 80 han estat resolts, 23 es troben en fase de tramitació i 20 van ser rebutjats. Pel que fa a les causes de les queixes rebudes, la disconformitat de l'assistència representa el 31% de les mateixes, la demora de l'atenció al pacient un 22%, mentre que queixes per haver rebut una assistència incompleta sumen un altre 21%.

Alhora, les incidències relatives al tracte personal rebut acaparen el 13%, el malestar per les instal·lacions sanitàries un 6%, la denegació de la història clínica un 4% de les queixes i la falta d'informació el 3% restant.

L'Oficina de Defensa del pacient rep una dotzena de visites diàries que són ateses per un equip de treball format per diversos assessors jurídics que analitzen les reclamacions amb la finalitat de "millorar aquelles qüestions que no funcionen en el sistema de salut públic de les Balears", ha indicat la responsable de l'entitat.

NOUS OBJECTIUS

Entre els seus objectius, ha destacat alhora la seva aposta per aconseguir que l'Oficina disposi del "màxim de competències i independència" possible i aconseguir una major difusió d'aquest servei, per al que tenen previst posar en marxa una campanya de difusió dels drets i deures dels usuaris en un termini de tres mesos.

La Defensora dels Usuaris ha anunciat també que l'Oficina oferirà aviat la possibilitat per a que els ciutadans puguin dirigir les seves consultes o queixes a través del portal web www.defensalut.caib.es, el que permetrà que el pacient pugui interposar la seva reclamació sense haver de traslladar-se fins a la seu de l'oficina, al carrer Reina Esclaramunda de Palma.