Els accidents mortals retrocedeixen a Palma fins a xifres de 1985, en passar d'11 víctimes a només cinc en un any

Actualizado: martes, 3 marzo 2009 13:25

Al llarg del 2008 la sinistralitat s'ha reduït en un set per cent, amb 444 accidents menys


PALMA DE MALLORCA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

Els accidents mortals retrocedeixen a Palma fins a xifres de 1985, en passar d'11 víctimes a només cinc en un any, fet que suposa un descens superior al 50 %, que ve a sumar a la caiguda del 22 % en els sinistres amb persones afectades, que es van reduir en 406, el que es considera l'evolució en positiu "més important" de les quals van tenir lloc el 2008.

Així ho va exposar el regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Donaire, qui va presentar les xifres de sinistralitat vial de la capital balear corresponents a l'any passat, en les que també destaca una reducció del set per cent en el volum d'accidents, que van ascendir a 5.750, fet que suposa 444 col·lisions menys que les comptabilitzades durant l'exercici passat.

En una dècada caracteritzada per un increment constant en l'accidentalitat, 2008 ve a trencar la tendència a Palma, en tornar l'índex de sinistralitat als nivells que registrava el 2005; mentre que la "disminució general de les víctimes" es deu, segons Gràcia, a una reducció de la velocitat, així com l'enduriment de la legislació, que en gener de l'any passat ha començat a considerar delicte determinats comportaments al volant.

El regidor, qui va estar acompanyat a la presentació dels resultats pel comissari Joan Mut i el subinspector Joan Mercadal, també ha assenyalat que els moments de major perill són els dies de cada dia de 13.00 a 14.00 hores i de 19.00 hores a 20.00 hores. Així com que la mitjana mensual d'accident és de 479, tot i que ha precisat que entre agost i desembre no se supera aquesta xifra; en canvi, gener, febrer, abril, maig i, sobretot, juliol, excedeixen el llistó dels 500.

En total, 8.299 vehicles de tota mena es van veure implicats en accidents de trànsit a la ciutat al llarg de l'any passat, sent els turismes el principal d'ells, en sumar 5.987 d'ells, seguits dels ciclomotors (529), les motocicletes (396), furgonetes (324), camions (288) i, ja a major distància, vehicle tot terreny (113), bicicletes (75), vehicle policial (64), taxi (20) i tractor (1). Tot i que en 357 casos no es va determinar.

Pel que fa a les principals causes dels sinistres amb víctimes que s'han produït el 2008 a Palma, Gràcia ha apuntat no respectar el cedeixi el pas (209), no mantenir la distància de seguretat (160) i la distracció (134) --per exemple, parlant pel telèfon mòbil--. I va distingir la seva tipologia entre envestides (516), atropellaments (305), abasts(254), xocs (108), raspats (80), i caigudes casuals (72); tot i que també s'han registrat altres motius (57).

El principal segment d'edat al qual van correspondre els conductors implicats en els accidents ha estat el de 21 a 30 anys, en 1.779 casos; seguits del de 31 a 40 anys, amb 1.609, i del de 41 a 50 anys, amb 1.099 comptabilitzats. Del total, han estat detinguts 1.142, fet que suposa un increment del 36 %, augment que l'edil va atribuir precisament a la nova legislació més restrictiva.

PUNTS NEGRES

Durant 2008, la Policia Local de Palma va detectar 19 punts negres nous, mentre que l'Ajuntament va retirar altres cinc, amb la qual cosa, a l'acabar l'any havia un total de 24 d'aquestes ubicacions de més gran perillositat per al trànsit vial, respecte dels 32 existents en tot el municipi. Gairebé la meitat d'ells (10), se situen als carrers Aragó i Manacor, especialment en les seves confluències amb les Avingudes, de manera que Gràcia considera que es dóna una relació amb els accessos a la ciutat.

Cap aclarir que un determinat lloc adquireix la consideració de 'punt negre' per al trànsit quan registra més de tres accidents seguits, quan es donen tres accidents amb ferits, o bé, quan es donen cinc accidents de tota mena al llarg d'un any.