Galmés assegura que el nou règim d'admissió fomenta l'"equitat" i diu desconèixer els motius de les crítiques

Actualizado: miércoles, 2 abril 2008 19:51

MADRID, 2 d'abril (EUROPA PRESS)

La consellera d'Educació i Cultura del Govern, Barbara Galmés, va subratllar avui que el projecte de decret de règim d'admissió pretén fomentar l'"equitat" en el repartiment d'alumnes en la direcció marcada per la L.O.E, pel que va assegurar desconèixer els motius pels quals ha rebut crítiques de la patronal de centres concertats Escola Catòlica.

En declaracions als mitjans de comunicació després de concloure l'acte inaugural de la fira educativa AULA 2008 que se celebra a Madrid, Galmés va detallar que l'esmentada iniciativa "garanteix la igualtat d'oportunitats" entre els diferents alumnes per aconseguir que tots "puguin tenir una educació de qualitat".

Sobre aquesta qüestió, va assegurar que l'esmentat projecte "ha passat" per tots els àmbits reglamentaris --com el Consell Escolar de les Balears i el Consultiu-- rebent "informes molt favorables" d'aquests organismes. "El projecte compleix totes les garanties legals i no sé per què l'Escola Catòlica estan en contra", va puntualitzar.

També va remarcar que la decisió d'augmentar el nombre de reserves de places escolars en els centres públics i concertats per a alumnes amb necessitats educatives especials o específiques "no és una novetat", i que el citat decret "és molt semblant" al de l'any passat, excepte en una sèrie de millores específiques.

"Al millor ho hem perfeccionat i avançat un poc en els principis que sustenten l'equitat i la possibilitat que els alumnes tinguin accés a l'educació pública", va emfatitzar Galmés.

El decret d'admissió d'alumnes preveu una sèrie de mesures entre les quals es destaca l'obligació de reservar un total de tres places en tots els grups i nivells educatius fins al final del període de prescripció i matrícula, especialment dirigit als alumnes amb necessitats educatives especials i específiques.

El principal objectiu de la nova normativa és afavorir l'adequada distribució de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu entre tots els centres escolars que són sostinguts amb fons públics d'un municipi o àrea d'escolarització.

Entre les novetats del decret, Galmés es va referir a la possibilitat de reservar una plaça per traslladar a alumnes que hagin patit persecució escolar --conegut per 'bulling'-- com a mesura "per donar resposta als alumnes que tinguin aquesta necessitat", si bé aquest aspecte és "una mesura més" que contribueix a solucionar aquest problema social. "Tot i això, es té ben clar que no és l'alumne que pateix 'bulling' el que s'ha de traslladar normalment, sinó que ha de ser traslladat el que ho fa", va puntualitzar.

Sobre el seu contingut, la consellera va assenyalar que la reserva només s'aplica als alumnes un altre cop ingrés que compleixen una sèrie de requisits i va reivindicar la transparència d'aquest procés que "tots poden veure i analitzar". A més, va incidir que el nou règim d'admissió d'alumnes proposat pel Govern "revitalitza" el funcionaments d 'òrgans com la comissió d'escolarització.