El Govern destinarà 5,2 milions d'euros per millorar l'atenció als alumnes d'incorporació tardana

Actualizado: lunes, 6 octubre 2008 20:18

PALMA DE MALLORCA, 6 Oct. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació i Cultura destinarà 5,2 milions d'euros durant el present curs escolar al Pla d'Acollida, Integració i Reforç Educatiu (Paire) que té el fi de millorar la incorporació de l'alumnat d'incorporació tardana.

En roda de premsa, la consellera Bàrbara Galmés va detallar que aquest Pla és una eina fonamental per desenvolupar les actuacions que permetin facilitar el tractament de les diferents cultures i potenciar la integració social, així com la capacitat de l'alumne per aprendre a conviure en contextos culturalment diferents.

Així, el Paire es tracta d'un instrument per fer davant la diversitat cultural creixent de les aules de les illes. Tot i això, a més de fomentar la inclusió social i cultural dels escolars, intentarà consolidar la llengua catalana com llengua vehicular en els centres educatius i desenvolupar una consciència d'igualtat i dignitat.

El programa integra actuacions en matèria d'acollida, ensenyament de llengua, compensació de desigualtats i integració escola. Aquest es dirigeix a tots els integrants de la comunitat educativa, tot i això, el seu destinatari fonamental és l'alumnat d'incorporació tardana a partir del segon cicle de primària fins l'últim nivell d'educació secundària obligatòria.

Un dels aspectes més destacats d'aquest alumnat és la falta de competència lingüística i això, unit a d'altres factors culturals, plantegen un repte pel sistema educatiu, que ha de trobar fórmules per garantir una educació en igualtat d'oportunitats per a tot l'alumnat.

El programa té una sèrie d'objectius fonamentals com n'és garantir l'accés dels escolars immigrants a les etapes d'educació obligatòria en igualtat de condicions, i adequar el sistema educatiu a la diversitat de l'alumnat fomentant l'adquisició de coneixements i competències interculturals.

Alhora, també busca transformar els centres educatius en espais de comunicació, convivència i integració a l'entorn i millorar l'accés dels immigrants a la formació d'adults.

L'equip que s'encarregarà de totes aquestes funcions estarà compost de dues persones a Mallorca, dos a Eivissa i Formentera i un professional a Menorca.