El Govern prepara un pla especial per al sector turístic després dels "dades dolentes" de juliol

Actualizado: viernes, 22 agosto 2008 21:12

Indústria tindrà el sector i farà una sessió del Consell Espanyol de Turisme el setembre per reforçar la col·laboració pública-privada

MADRID, 22 Ag. (EUROPA PRESS)

El Govern ultima un pla especial dirigit a promoure el turisme internacional de cara a la campanya d'hivern, com ja avancés el ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, després dels "dades dolentes" de l'últim informe emès sobre l'entrada de turistes estrangers en els quals es va reflectir un caiguda del 8 per cent.

Sebastián es va reunir avui amb el secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, i el director general de l'Institut de Turisme d'Espanya (Turespaña), Antonio Bernabé, per analitzar aquestes dades i l'evolució de l'activitat turística durant els mesos d'aquest estiu.

A la reunió, es van reconèixer els "negatius" dades del mes de juliol pel que fa a l'entrada de turistes, si es comparen amb el mercat francès i italià. Tot i això, es va valorar el fet que els hotels espanyols registressin 34,6 milions de pernoctacions en el mateix mes, amb un ascens del 2,9 per cent de les realitzades pels no residents.

Per a Indústria, aquestes dades reflecteixen "la fortalesa del sector", tot i la situació dolenta econòmica internacional, una vegada que el nombre de viatgers que han visitat Espanya durant els últims 7 mesos, amb un lleuger increment del 0,2 per cent, s'ha mantingut "estable".

En relació amb la situació del turisme intern, els avenços de dades dels sis primers mesos de l'any apunten que el nombre de viatges dels residents a Espanya pot ser superior al 10 per cent, tot i que existeixen "signes d'inestabilitat".

Sobre aquesta qüestió, el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç considera que caldrà esperar a veure com finalitza agost i l'evolució dels factors econòmics que incideixen en el sector, com ara el preu del petroli o l'apreciació de l'euro.

NOVA CAMPANYA.

El Govern va informar que totes aquestes actuacions s'estan realitzant des del convenciment que aquesta situació "exigeix un esforç de tots, Estat, Comunitats Autònomes, empreses i professionals".

Per aquesta raó, Indústria va informar que el mes de setembre vinent se celebrarà una sessió del Consell Espanyol de Turisme per reforçar la cooperació entre l'Administració i la col·laboració públic-privada en aquest sentit.

En relació amb els mercats emissors, va detallar que la promoció a l'exterior se centrarà en l'impulsar els mercats tradicionals europeus, amb campanyes cooperatives de producte i incidint en segments de demanda menys sensibles a l'actual conjuntura econòmica.

A més, Indústria va informar que es treballarà en els mercats emergents com és el cas Rússia on ja s'ha contactat amb importants touroperadors i on el mes de setembre vinent es traslladarà una delegació oficial presidida pel secretari d'Estat, Joan Mesquida, i en què participaran empresaris espanyols.

D'altra banda, està prevista la posada en marxa a partir d'aquesta tardor de l'Oficina Espanyola de Turisme a Bombai, a l'Índia.

IMPULS AL PLA HORITZÓ 2020.

Des del Govern es recorda que ja s'està treballant sobre aquest nou escenari des del primer moment amb un impuls del Pla de Turisme Horitzó 2020, així com amb la promoció d'un nou model per als destins turístics madurs amb l'objectiu de posicionar-les millor al mercat, a través del Pla de Requalificació integral, entre d'altres mesures.

Així, va recordar la posada en marxa del Pla Renovi per a la de modernització d'instal·lacions i equipaments turístics dotat amb una dotació de 500 milions d'euros anuals en 2009 i 2010, a més de les iniciatives de turisme social europeu i de '[Winter] in Spain' que pretenen incrementar el nombre de turistes que ens visiten al llarg de l 'any, fora de la temporada d'estiu amb un potent efecte desestacionalitzador.