L'arquitecte que va dissenyar la pista del Palma Arena diu que cal polir-la i no cobrarà per la seva reparació

Actualizado: martes, 3 marzo 2009 17:44

Mostra la seva "sorpresa" perquè la federació internacional afirmi que el velòdrom mallorquí no està homologat, a l'haver-se corregut ja en ell un campionat mundial


PALMA DE MALLORCA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'arquitecte que va dissenyar la pista de competició del velòdrom Palma Sorra, l'holandès Sander Douma, va manifestar que caldrà polir-la per eliminar totes les estelles que dificulten el rodatge per la mateixa i, tot i que ha apuntat com causa a l'emmagatzematge dolent del material durant la construcció del pavelló, ha afirmat que farà gratuïtament la reparació, que encara no té pressupost ni data, tot i que podria portar-se a terme l'estiu que ve.

Així ho ha indicat Douma, després de la inspecció 'in situ' que ha fet avui en companyia del conseller d'Esports i Joventut, Mateu Cañellas, i el director tècnic esportiu del Palma Sorra, l'ex campió mundial Joan Llaneras, que porta des de gener en el càrrec --després d'abandonar el ciclisme professional després de les Olimpíades de Pequín-- i es va fixar com a prioritat corregir els problemes tècnics que es donen en aquestes instal·lacions.

En una trobada mantingut amb els mitjans de comunicació després de la visita, Llaneras va establir que les deficiències tècniques sorgits al Palma Sorra són de dos gèneres, les relatius a l'homologació del centre i les de tipus pràctic, que es presenten a l'hora de fer rodar les bicicletes per la pista; mentre que Cañellas les va diferenciar de les qüestions d'índole polític-legal, que estan en mans dels serveis jurídics del Govern.

Douma va mostrar la seva "sorpresa" per la recent carta de la Unió Ciclista Internacional (UCI) en què es considera que la instal·lació no està homologada i, sobre aquesta qüestió, ha recordat que ja s'ha fet al Palma Sorra un campionat mundial coincidint amb la seva inauguració (2007), pel que ha considerat que aquesta cita va servir com reconeixement de la federació, que enviarà una delegació a inspeccionar la pista la setmana que ve.

Aquest arquitecte, considerat com un dels millors en el món en el disseny de pistes interiors de ciclisme, ha apuntat que l'UCI assenyala dos problemes bàsics, l'existència de les estelles, que seran polides durant 15 dies, en els que s'aprofitarà per substituir alguns llistons que es troben en mal estat per les dificultats per integrar-los a la pista, o bé, per efecte de les goteres sorgides en el velòdrom en els últims mesos.

L'especialista holandès ha recordat que aquesta solució ja es va adoptar anteriorment en altres instal·lacions d'aquest tipus i, de fet, tant Cañellas com Llaneras es van mostrar "convençuts" de la seva "adopció"; tot i que, d'altra banda, han assenyalat que l'altre problema al qual al·ludeix l'UCI en la seva carta, el que els llistons no comencin i acabin sobre les bigues que conformen l'estructura de la pista, "no té solució", segons ha assenyalat el segon.

PROBLEMA 'POLÍTIC' AMB L'UCI

Segons Llaneras, el problema de l'adaptació del velòdrom mallorquí és de tipus "polític" i cal resoldre entre Sander Douma i l'UCI, ja que es deu a "un tipus de normativa que no està escrita en un lloc", relativa al tipus de construcció de la pista i, en aquest cas, a la ubicació de les juntes. D'altra banda, va incidir que, "si l'UCI accepta fer un campionat en una instal·lació, és que té la pista homologada" per endavant.

Per al nou director tècnic del Palma Sorra, la visita de l'arquitecte que va dissenyar la seva pista és "positiva", perquè considera "acceptables" les seves propostes, de les quals ha destacat que contribuiran a solucionar el problema de les estelles "que fan molt dany" a cada ciclista que cau mentre roda, tot i que es va realitzar amb fusta de pi siberià de "primera qualitat" i ha estat desenvolupada per experts mundials.

El problema ha estat la "rapidesa" en l'execució del projecte, que tenia una data de finalització estricta, i l'emmagatzematge de la fusta a la intempèrie i en condicions d'humitat durant mesos, que va tenir com a conseqüència el seu mal estat actual, que ha arribat a coneixement de la federació internacional, que ara rebutja la seva homologació.