Les grans constructores, en espera de més detalls sobre la privatització d'AENA

Actualizado: lunes, 4 agosto 2008 20:28

MADRID, 4 Ago. (EUROPA PRESS) -

Les grans constructores cotitzades (ACS, Acciona, FCC, Ferrovial, Sacyr Vallehermoso i OHL) i el grup de concessions Abertis estan a l'espera de conèixer detalls més concrets sobre el projecte de privatització parcial d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) aprovat divendres passat pel consell De ministres, segons van indicar a Europa Press fonts pròximes a les empreses.

Els principals signes d'infraestructures consideren que encara és d'hora per mostrar el seu interès o posicionar-se davant del projecte, tenint en compte que encara no es coneix l'estructura per la qual es col·locarà el 30% del capital de la societat que AENA crearà per gestionar els 42 aeroports públics.

Tot i això, experts del sector van indicar que la possibilitat de participar o no en la gestió de la nova societat d'aeroports serà un dels factors clau perquè aquestes companyies s'interessin a convertir-se en eventuals socis d'AENA, actual primer operador mundial d'aeroports, per davant de BAA (Ferrovial).

En el cas d'Abertis, el grup de concessions controlat per ACS i La Caixa el projecte de privatització d'AENA encaixaria en la seva estratègia si la companyia comptés amb una posició industrial.

El Govern va obrir divendres passat el procés de canvi del model aeroportuari espanyol, que arrencarà amb la separació entre la gestió de navegació aèria i la d'aeroports.

Després, AENA crearà una filial que integrarà tota la xarxa d'aeròdroms per cedir després a inversors privats un 30% del seu capital social.

El Ministeri de Foment va indicar que encarregarà a un banc de negocis el disseny de l'operació per la qual es col·locarà l'esmentat percentatge de la societat aeroportuària en mans privades.

Foment valora AENA en 30.000 milions d'euros, dels quals uns 23.000 milions corresponen a fons propis i uns 7.000 milions d'euros a endeutament.