Marsans segueix amb el seu pla de creixement, però preveu "inestabilitat" després de la fallida venda de Spanair

Actualizado: jueves, 19 junio 2008 20:32

MADRID, 19 de juny (EUROPA PRESS)

Marsans, un dels grups turístics espanyols més interessats amb fer-se amb el control d'Spanair, ha assegurat avui que seguirà amb el seu pla de creixement malgrat no haver aconseguit la compra de l'aerolínia, tot i que preveu "mesos d'inestabilitat" fins que SAS "no es torni a plantejar que fa falta una solució per a Spanair", segons van assenyalar a Europa Press fonts de la companyia.

Des de Marsans van considerar que és "molt legítim que el venedor pensi en què no es donen les condicions per vendre", tot i això van recalcar que la solució proposada pel grup presidit per Gonzalo Pascual era "la millor".

En aquest sentit, aquestes fonts van recordar que els accionistes de Marsans van ser fundadors de Spanair i van recalcar que el grup turístic tenia "interès i il·lusió" en quedar-se amb l'aerolínia. Alhora, van apuntar que la companyia té previsió de creixement i "hagués pogut assumir part d'un possible sacrifici si hagués calgut".

Tot i això, van recalcar que SAS haurà de definir les seves intencions, sobretot amb els sindicats, tenint en compte un previsible pla de reestructuració que el grup escandinau haurà de posar en marxa per aconseguir que Spanair surti de números vermells. Sobre aquesta qüestió, CCOO ja ha assegurat la seva intenció de fer aturades el mes de juliol davant la "inestabilitat" que estan vivint els treballadors.

PLANS DE MARSANS

Marsans va presentar un pla de creixement a Barcelona fa ja més d'un any que "encaixava" amb una possible adquisició de Spanair, per la qual el grup de Gonzalo Pascual --que a més va ocupar la presidència de Spanair-- va ser el primer a presentar una oferta. L'entrada d'Iberia en la licitació va accelerar la seva retirada, però Marsans va seguir negociant amb empresaris catalans per intentar fer-se amb el control de l'aerolínia del grup SAS.

Tot i això, fonts del grup turístic van indicar que el seu pla de creixement previst en el negoci aeri "segueix en peu", tenint en compte la petició de 73 avions realitzat el mes d'octubre passat al constructor aeronàutic europeus Airbus.

La companyia ha destinat 7.000 milions de dòlars (4.900 milions d'euros) a la compra de quatre A-380, deu A350, 42 avions A320 i cinc A330, que se sumen a les 12 unitats que ja havien demanat del mateix model el desembre del 2006. Els avions tenen com destí les flotes d'Aerolínies Argentines i Air Comet, i començaran a operar en un període comprès entre aquest any i 2014.

Amb aquests nous avions, Marsans potenciarà l'aeroport de connexió --centre d'interconnexió de vols-- de Barcelona-El Prat, després de què els fora assignada la nova terminal sud de l'aeròdrom barceloní. Sobre aquesta qüestió, la compra de Spanair els hagués ajudat a alimentar l'aeroport de connexió amb passatgers des de la resta d 'Espanya.

Els plans del grup passen per unir la Ciutat Comtal amb les principals ciutats llatinoamericanes, entre les quals destaquen Buenos Aires, Lima, Quito i Guayaquil i més a llarg termini, Bogotà i Santiago de Xile. Air Comet ja vola a Buenos Aires des de Barcelona, però preveu incrementar el nombre de freqüències.