Més de 8.000 persones presenten les seves queixes per internet davant Air Berlin en 48 hores

Actualizado: jueves, 12 junio 2008 21:19

PALMA DE MALLORCA, 12 de juny (EUROPA PRESS)

Més de 8.000 persones s'han queixat a Air Berlin en les últimes 48 hores després de què l'aerolínia alemanya hagi rebutjat potenciar el català en la relació amb els seus clients, queixes presentades arran de la campanya posada en marxa per la Plataforma per la Llengua, que va explicar avui que "no paren" d'arribar noves protestes, per la qual cosa va augurar que aquesta xifra quedi àmpliament superada abans d'acabar el dia.

En un comunicat, l'organització va assenyalar que dimarts a la tarda va posar en marxa una web, www.plataforma-lengua.cat/airberlin, encara activa, mitjançat la qual es pot emetre una queixa personalitzada a la direcció de la companyia aèria. Aquesta iniciativa es va iniciar com reacció a les declaracions que el director general de l'empresa, Joachim Hunold, va expressar en la revista de la companyia en la qual "menyspreava la llengua catalana i es burlava dels catalans".

La Plataforma també va valorar de manera positiva el canvi de posicionament que la companyia ha mantingut en les últimes hores i les recents manifestacions del director d'Air Berlin a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, en el sentit que introduirà "algun dia" el català en els seus serveis. Tot i això, des de l'organització van reclamar la companyia aèria "més concreció" perquè aquestes pretensions no es quedin "només en paraules".

En aquest sentit, van considerar aquestes manifestacions com un "nou èxit de la ciutadania", que ha tornat a mobilitzar-se "massivament" per rebutjar unes declaracions que la Plataforma "freguen la xenofòbia". Una prova d'això, segons l'entitat, és que a les més de 8.000 queixes expressades a través del web de la Plataforma fa falta sumar nombroses iniciatives personalitzades de ciutadans que han protestat a títol individual i altres iniciatives de la societat civil que a través de diverses entitats també s'han pronunciat, com les a prop de 7.000 queixes recollides a través del web de 'e-criteri' o les més de mil realitzades a través de l'Obra Cultural Balear.

També la Plataforma ha enviat una carta a Air Berlin demanant una rectificació "urgent" i que inclogui el català en els seus serveis, i com prova de bona voluntat, que comenci per la traducció, també en català, de la seva pàgina web abans que s'acabi l'any. En la carta, l'organització comunica a l'aerolínia que en les pròximes setmanes li enviarà un document precisant quins són els mínims requeribles per incorporar el català en la seva companyia.

També recomana en ella pautes d'actuació a fi de millorar el servei als consumidors de l'àmbit lingüístic català. A més, en la carta, l'organització demana a Air Berlin que per respecte a la llengua catalana i els seus conciutadans retiri dels seus punts de distribució l'últim número de la revista Air Berlin Magazín.

També s'han enviat missives al president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, al president del Govern, Francesc Antich, i al Síndic de Comptes de Catalunya, Rafael Ribó, on es reclama els tres que prenguin mesures per "evitar que aquests fets es repeteixin".

La Plataforma per la Llengua va considerar que Air Berlin és una anomalia dins el sector respecte a un "mínim respecte" per la llengua catalana. Així, va recordar que hi ha diverses companyies que tenen vols a Alemanya i que, encara que "no utilitzen de manera suficient" la llengua catalana en l'empresa, sí que la tenen present, per exemple, a la seva pàgina web, com són els casos de Clickair, Ryanair, Easy Jet i Spanair.