Més de la meitat dels comerços de Mallorca creuen que les rebaixes han estat "pitjor" que l'any anterior, segons Pimeco

Actualizado: jueves, 7 febrero 2008 21:00

PALMA DE MALLORCA, 7 Feb. (EUROPA PRESS) -

Més de la meitat dels comerços de Palma i dels pobles de Mallorca creuen que les rebaixes d'hivern, que arrencaren el passat 7 de gener, estan sent "pitjors" que les de l'any anterior, segons informa la patronal del Petit i Mitjà Comerç (Pimeco), que assenyala que les expectatives positives creades la primera setmana de gener no s'han vist "plenes" al terme del mes, quan la percepció generalitzada és més aviat "negativa".

Segons la patronal, la tendència a la baixa que ve registrant fa augurar un "escenari molt preocupant" i que obliga a analitzar i replantejar l'estratègia del comerç els anys vinents.

Així, després d'elaborar un informe detallat sobre el balanç de les rebaixes del 2008, Pimeco conclou que existeix un comportament diferenciat en funció de la ubicació de l'establiment. Així, la decepció per com ha anat la temporada és més aguda entre els comerciants dels pobles de l'illa, on un 60 % creu que no s'han complert les expectatives, respecte dels de Palma (38%).

A més, el nivell de vendes entre els comerços del centre de Palma en gener fou superior al mes de desembre, a diferència de les botigues ubicades a l'Eixample i en els pobles, on les vendes caigueren per sota de la mitjana mensual anterior.

El volum d'activitat comercial, per part seva, presenta també un comportament "clarament diferenciat" pel que fa a la distribució diària de clients. Així, en els comerços de l'Eixample aquesta activitat és un 15 % inferior a la qual registren els ubicats al centre de Palma.

Així, malgrat que la zona centre de la capital balear ha estat la que s'ha vist més beneficiada per les rebaixes, l'informe de la patronal revela que en la segona setmana de gener els bons resultats obtinguts en aquesta zona de la ciutat foren també a la baixa, amb una "lenta recuperació" durant la tercera i quarta setmana.

Pel que fa als comerços de la zona de l'Eixample i dels pobles, aquests presenten una notable "atonia comercial" des del començament de la campanya, amb uns resultats "gairebé anàlegs" als del mes de desembre.

D'altra banda, la campanya de rebaixes s'inicià amb un important nivell de descompte dels productes de temporada dins d'un rang ens el mínim del 20 % fins a un màxim del 45 % en la primera setmana, per incrementar el tipus de descompte durant la segona setmana per a assolir descomptes del 50 %.

CONGRÉS DEL COMERÇ DE MALLORCA

D'acord amb aquest escenari tan poc encoratjador i que evidencia un notable descens de l'activitat en el sector, Pimeco proposarà la celebració a Palma d'un Congrés del Comerç de Mallorca. Segons la patronal, aquesta trobada servirà perquè es debatin de manera rigorosa continguts que serveixin per establir les expectatives del sector amb vista al futur i amb un horitzó fixat en la pròxima dècada.

Així, els horaris comercials, l'obertura en festius, la declaració de zones de gran afluència turística, l'especialització del sector, l'equilibri i convivència de formats comercials, seran algunes de les qüestions de màxim interès que es proposaran per fixar les estratègies d'actuació.