Mesquida es reuneix amb representants del sector per analitzar les iniciatives impulsades per Turisme

Actualizado: miércoles, 27 agosto 2008 20:33

MADRID, 27 Ag.. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, es va reunir avui amb associacions, organitzacions empresarials i sindicats del sector per analitzar l'evolució del turisme i recollir les seves impressions sobre les mesures impulsades pel Govern, en una trobada on va quedar patent la necessitat de cooperació públic-privada.

La trobada, que s'emmarca dins les diferents reunions que mantindrà en els pròxims dies amb altres agents del sector, va servir per analitzar l'evolució del turisme a Espanya que, si bé ha reflectit un descens del 8 per cent a l'entrada de turistes estrangers en el mes juliol, es va mantenir "estable" durant els primers set mesos de l'any, amb un increment del 0,2% respecte al mateix període del 2007, segons les dades de l'Enquesta de Moviments Turístics en Frontera (Frontur).

Mesquida va assenyalar que, tenint en compte l'actual conjuntura econòmica, "cal fer un treball conjunt i responsable que uneixi esforços per mantenir i reforçar la posició de lideratge en el sector del nostre país". Així, va quedar patent la cooperació necessària "entre el sector públic i el privat".

Com evidència de què el turisme "és una prioritat per al Govern", el secretari d'Estat de Turisme es va referir als programes recollits en el Pla de Turisme Horitzó 2020. Així, va afirmar que tenint en compte l'actual conjuntura econòmica, "cal fer un treball conjunt i responsable que uneixi esforços per mantenir i reforçar la posició de lideratge en el sector del nostre país".

A més, va recordar el Pla Renove que permetrà la modernització d'instal·lacions i equipaments turístics per "millorar el nivell i atractiu de l'oferta" del turisme espanyol, [e], indirectament, "tinguin un efecte dinamitzador del sector de la construcció".

Mesquida va esmentar també el Pla de Requalificació Integral de destinacions madures amb el qual es pretén implantar un model turístic de futur "on la sostenibilitat i la qualitat siguin la base" i va informar dels tres primers projectes pilots del Pla --Platja de Palma, Costa del Sol Occidental i San Bartolomé de Tirajana--, encaminats a reforçar la imatge de qualitat d'Espanya i el seu posicionament turístic en els mercats internacionals.

COL·LABORACIÓ AMB COMUNITATS

En aquesta línia, va destacar que la Secretaria d'Estat ha signat acords de col·laboració amb nou Comunitats Autònomes per la implantació i reconeixement del sistema de qualitat turística espanyola; tancant aquesta xifra l'acord subscrit ahir amb la Comunitat de Múrcia.

Alhora, va ressaltar altres mesures com el turisme social europeu i el programa 'Winter in Spain' dirigides a incrementar el nombre de turistes que ens visiten al llarg de l'any i fora de la temporada d'estiu, "dos projectes que han de ser compartits per totes les Administracions, la Unió Europea i els agents socials".

A la reunió van acudir representants de la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), de l'Associació Empresarial d'Agències de Viatges Espanyoles (Aedave), de la Federació Espanyola d'Hostaleria (FEHR), de la Federació Espanyola d'Associacions d'Agències de Viatges (FEAAV), de l'Associació de Majoristes de Viatges Espanyola (AMAVE) i UGT i CCOO

PROMOCIÓ NACIONAL I A L'EXTERIOR

D'altra banda, Mesquida va detallar diferents actuacions en matèria de promoció davant del deteriorament de la situació econòmica dels principals mercats emissors i que pot perjudica l'arribada de turistes.

En aquesta línia, va citar el programa Espanya Experiencial amb la posada en marxa del projecte 'PrivilegeSpain', a través del qual s'impulsaran línies de productes innovadors ajustades a clients de major nivell de despesa fora de la temporada alta.

Així, va explicar la campanya posada en marxa en el mes de juny, amb l'objectiu de ressaltar la 'Q' de qualitat turística, amb insercions de publicitat durant l'Eurocopa 2008. Aquesta campanya ha estat reforçada durant el mes d'agost, dirigida a promoure el turisme intern.

En el primer semestre de l'any, la Secretaria d'Estat de Turisme, a través de les Oficines de Turisme a l'Exterior, ha executat més de 1.000 activitats del Pla Operatiu 2008, que s'intensificaran amb l'objectiu d'arribar a les 3.000 accions al tancament del present exercici.

ALTRES MESURES

Finalment, Mesquida va fer un repàs a diversos projectes tecnològics i d'innovació. Entre ells, el començament d'una versió 2.0 del portal www.spain.info, un portal intel·ligent amb segmentació de la demanda; la posada en marxa del sistema CRM (Customer Relationship Management) a Turespanya i el Conctact Center en els principals mercats emissors, el desenvolupament d'una Xarxa d'Intel·ligència i Innovació Turística que es complementarà amb una plataforma específica per a PIMES.

A més, va esmentar la creació d'un Centre Nacional de Tecnologies Ambientals per al Turisme en col·laboració amb el Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, amb funcions formatives i d'assessorament als professionals des de la innovació.

Alhora, va destacar la incorporació en el sector, per primera vegada, de programes de suport a la creació d'agrupacions empresarials innovadores i la implantació a Espanya d'un turisme accessible en col·laboració amb el sector empresarial i les ONG.