Middelmann creu que l'ajuda del Govern a les constructores "no se sosté" i les emplaça a "estrenye's el cinturó"

Actualizado: jueves, 10 julio 2008 20:32

EIVISSA, 10 de Juliol (EUROPA PRESS)

El director d'Air Berlín a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, va considerar avui que les ajudes anunciades per part de Govern i l'executiu central les constructores per reactivar l'economia "no se sostenen", ja que durant els anys en els quals aquestes empreses han obtingut uns beneficis astronòmics no els han compartit, de manera que, segons la seva opinió, en lloc de demanar suport a l'Estat deurien "estrenye's el cinturó", igual que la resta de ciutadans.

En declaracions a Europa Press, Middelmann va expressar així la seva preferència pel model no intervencionista dels Estats Units, on els empresaris actuen dins dels seus propis àmbits, adoptant les mesures necessàries per pal·liar els efectes de la pujada del preu del petroli.

Middelmann va considerar que un sistema econòmic on es produeix una intervenció mínima dels governs "és més flexible" i respon "millor" als moments de crisis, reduint la seva durada.

El director d'Air Berlín va posar com a exemple les accions que preveu implantar la seva companyia, que passen per disminuir les rutes menys rendibles i la sortida de la seva flota de catorze avions d'elevat consum per altres de baix consum. Això sí, va apuntar, no per aquesta raó es reduiran les connexions entre illes i la Península, que fins i tot podrien incrementar-se sobretot en les rutes Eivissa-Palma.

Middelman va afirmar, en declaracions a Europa Press "que les illes menors estan un poc òrfenes pel que fa a vols directes" i va recordar que el model actual de transport "no és útil ni pràctic" ja que, va apuntar, no s'ajusta a les necessitats de les illes.

Sobre aquesta qüestió va recordar que el Foment del Turisme de Mallorca va emetre fa dos anys un estudi on va valorar les accions a implantar "que fins i tot avui quedarien obsoletes a causa que la pujada del preu dels carburant impedeix imposar rutes el trajecte de les quals estigui per sota dels 30 euros".

Sobre aquesta qüestió, va recordar, a més, que les competències en turisme estan transferides a les diferents illes, i que també han de ser cadascuna d'aquestes les que dilucidin les seves problemàtiques amb els recursos existents.

El també president de Foment del Turisme de Mallorca va considerar que en el marc del model de gestió més beneficiós per a les illes, deuria no només comptar-se amb les Comunitats Autònomes, com preveu el Govern Espanyol, sinó també amb les companyies aèries "ja que suposen un factor d'interès a qualsevol decisió econòmica que concerneixi a Balears".

Respecte a l'execució de canvis en el model de cogestió [Middelman] va recordar que tot i que els costos aeroportuaris, continuen sent competitius, "no ho són les taxes de navegació aèria que a Espanya se situen com les més cares d'Europa". Uns impostos "que s'haurien de congelar com a mínim durant 2009" com a mesura de compensació d 'aquest excés de cost, tal com va concretar.