Pimeco destaca l'"animació" produïda en el consum el juny mentre Afedeco creu que la situació "no és bona"

Actualizado: martes, 1 julio 2008 18:11

PALMA DE MALLORCA, 1 Jul. (EUROPA PRESS) -

El president del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (Pimeco), Pere Ferrer, va destacar avui l'"animació" produïda en el consum comercial en general durant el mes de juny passat, mentre que, per contra, el seu homòleg en la Federació d'Empresaris de Comerç de les illes (Afedeco), Bartolomé Servera, ha afirmat que la situació actual de les vendes "no és bona".

Durant la presentació de la nova targeta Compra Fàcil Visa de Sa Nostra, Ferrer va confiar alhora que la nova temporada de rebaixes, que arrenquen el pròxim dia 7, permeti treure al mercat l'estoc acumulat durant aquests mesos, i alhora va recalcar la necessitat de "canviar el concepte" de rebaixes, que segons la seva opinió deuen centrar-se a baixar els preus dels articles de temporada.

En aquest sentit, va apuntar que el període de saldos hauria de durar un mes mentre que 15 dies deurien dedicar-se a la liquidació dels productes acumulats de diverses temporades. "Cal clarificar a què han de dirigir-se les rebaixes", va incidir el màxim responsable de [Pimeco], qui va assenyalar al mateix temps que perquè aquesta campanya sigui "correcta", hi ha d'haver aproximadament un 30 % de productes en estoc.

Segons va assegurar, encara no hi ha xifres de quants articles estan en estocatge ja que l'enquesta que es realitza al respecte a uns 400 comerços encara no està tancada.

Per la seva banda, Bartolomé Servera va recordar que en diverses Comunitats Autònomes s'han avançat les rebaixes, tot i que va advertir que aquesta decisió "no és un capritx" sinó que respon que la situació actual "no és bona".

Finalment, el director general de Comerç del Govern, Pere Trias, també present a l'acte, ha afirmat que al tancament del mes de juny s'ha constatat que el consum es va assetjar al mateix nivell que en els sis primers mesos del 2007, amb semblant volum de vendes. Tot i això, va puntualitzar que no succeeix el mateix en el cas de la promoció immobiliària, que ha registrat una caiguda "significativa".

Tot i això, el director general va ressaltar que, de de cara a aquesta temporada d'estiu, els comerços parteixen amb una "base confortant" com és el que no hagi disminuït el consum en el primer semestre, fet que, segons la seva opinió, és un motiu de "satisfacció i tranquil·litat".