El Pla d'Excel·lència Turística d'Eivissa aposta per fomentar la cultura per canviar d'imatge de la població

Actualizado: viernes, 1 febrero 2008 19:21

EIVISSA, 1 Feb. (EUROPA PRESS) -

La gerent del Pla d'Excel·lència Turística d'Eivissa, Elisenda Belda, ha afirmat avui en declaracions a Europa Press que les accions empreses per aquest projecte estan suposant "un canvi real en la imatge del municipi de cara a fomentar la cultura".

Es tracta, segons Belda, d'un dels plans més avançats del país "ja que no només comprèn la reestructuració urbanística de l'entorn de la ciutat sinó també la seva remodelació conceptual".

Sobre aquesta qüestió, ha afirmat que des del 2005 s'ha produït un embelliment del seu context en el seu nucli urbà i litoral que "queda patent per a turistes i ciutadans".

Belda ha recordat que està a punt de finalitzar la primera fase del Pla d'Excel·lència Turística de Talamanca, pendent només del tancament de la caseta de socorristes, vestidors i banys, així com del cobriment del soterrament de cablejat.

La segona fase s'adjudicarà pròximament amb el finançament de l'aparcament enjardinat per part de l'Ajuntament.

La gerent del Pla d'Excel·lència ha recordat que la població vol posar en valor els seus tres platges i va posar èmfasi en l'extensió d'iniciatives com 'Talamanca oberta tot l'any' que es podrien estendre a Platja d'en Bossa o Figueretes, on també es projecta la seva remodelació immediata.

Pel que fa al nucli històric de Vila, Belda ha recordat que "s'estan executant diferents tasques per a la seva posada en valor", tot i que en alguns casos s'estan alentint els treballs a causa de l'aparició de restes arqueològiques com ha ocorregut als jardins de la Cúria.

Fomentar la informació turística en la recepció de turistes, millorar la publicitat de Vila en els mitjans de comunicació nacionals i internacionals o fer un estudi de satisfacció dels turistes a punt de la seva publicació, van ser altres de les iniciatives empreses destacades per la seva gerent.

Serà la setmana que ve quant aquest Pla aculli, a més, la presentació de la Setmana Gastronòmica, i dos mesos després la II Setmana del Comerç, destinades les dues a impulsar les accions de l'empresariat de Vila i a desestacionalitzar el turisme.